Tjena tjena det är så att jag har precis börjat med jerbailt fiske och direkt så tappade jag 4 st gäddor som bara hoppade rakt upp i luften med bete eller missa den. Hur fan ska ja få dom att fastna hehe ??? Det var så att ja kanske jerka lite snabbt men det vara bara det som funkade att få igång dom . Snälla ge mig något tips på hur jag ska få dom att inte miissa elelr vad man nu säger.. tack tack / pito
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkfiske !!!!!!
Collapse
X
-
använd du en vanlig tafs fast en grövre på 50cm. tycker inte man har någon fördel med stel tafs.
antar att du kör med ytbete efter som du säger att dom hoppar rakt upp i luften?
eller menar du att dom hoppar o skakar ur betet?
det kan vara lite svårare o kroka dom när man kör med ett ytbete tycker jag, jerkar du med beten som går under vatten osv tycker jag att det är mycket lättare.
jag brukar helt enkelt vänta tills jag känner fisken och sedan göra ett stenhårt mothugg.
dagar då gäddorna e försiktigare o bara nafsar får man ju göra mothugg minsta lilla man känner ett nafs.
när du fiskar snabbt för att "få igång dom" så gör lite uppehåll imellanåt och se om inte hugget kommer i vevstoppet.Senast ändrad av _MVF_; 2009-10-02, 11:50.[FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]
[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]
Kommentera
-
A jo en shallow crouiser hehe, nej dom skakar inte avbetett dom missar att bita på det helt enkelt det är därför jag blir så frustrerad haha.. Men hur brukar du reagera om du kör ett ytbete och du ser att en gädda hugger, kanske lättare att förklar om ja ställer en fråga på det sättet.. Tack i alla fall _)
Kommentera
-
det beror ju helt på om det är en shallow eller ett rent ytbete som en topdog som bara går uppe på vattnet om man säger så. shallow cruiser går ju endå ner en bit i vattnet.
ser jag gäddan hugga så brukar jag endå inte ha den snabba reaktionen att klippa till direkt utan jag gör det när jag känner "tyngd" i andra ändan. och ärligt talat så har jag aldrig tappat en enda gädda i hugget.
kör jag med ett bete som top bandit som bara ligger ovanpå vattnet så ser man ju huggen o då gäller det o inte va för snabb o dra betet ur munnen på gäddan i hugget.[FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]
[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 021 visningar
1 gilla
|