Stort CRED till Hobbyfiske för att du håller dina argument på rätt nivå.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
När blev gäddan referensfisk??
Collapse
X
-
Joo, det har jag hört att det gör, min kusin sa det. Och han är dansk.Ursprungligen postat av ALQ Visa inläggdet stavas inte "besserwissrar"...Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
en referensdansk?Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggJoo, det har jag hört att det gör, min kusin sa det. Och han är dansk.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ALQ Visa inläggdet stavas inte "besserwissrar"...
Hur stavas det då?
Enligt SAOL så stavas det "besserwissrar"...
Eller använder du det felaktiga uttrycket "messerschmidt" som är en referens till ett tyskt jaktplan från andra världskriget?
Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-09-24, 10:39.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
enligt wiktionary är böjningsformenbesserwissrar
Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Nu även blog på gylta.blogspot.com
Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se
Kommentera
-
Att märka ord är den dummes sätt att verka vis. :-)Ursprungligen postat av ALQ Visa inläggdet stavas inte "besserwissrar"...
Kommentera
-
Ja, just det! Ett tyskt ord med engelsk pluraländelse - det måste ju vara korrektUrsprungligen postat av Sg Visa inläggBesserwissers för tusan
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Man ska granska sina källor! Wikipedia och wiktionary skapas av användarna och man kan inte lita på dessa källor... precis som det som skrivs här på FS.Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
Själv var jag inne och redigerade lite angående "braxen" och "brax" i Wikipedia eftersom killen som skrev ursprungstexten antydde att de som använder formen "brax" är mindre begåvade... det kom med direkt!
Man skulle faktiskt kunna skriva en hel del lögner och halvsanningar, om man nu ville. Det skulle ändå komma med.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ja det var ingen bra källa för enligt dom så är också Besserwissers rätt böjning eller kan det vara så att båda är godtagna böjelser när dom används i svenskan.Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggMan ska granska sina källor! Wikipedia och wiktionary skapas av användarna och man kan inte lita på dessa källor... precis som det som skrivs här på FS.
Själv var jag inne och redigerade lite angående "braxen" och "brax" i Wikipedia eftersom killen som skrev ursprungstexten antydde att de som använder formen "brax" är mindre begåvade... det kom med direkt!
Man skulle faktiskt kunna skriva en hel del lögner och halvsanningar, om man nu ville. Det skulle ändå komma med.
Man lär så länge man lever.
Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Nu även blog på gylta.blogspot.com
Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 532 visningar