Bra bete för Regnbåge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra bete för Regnbåge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

effektivast är det att slänga i en tv! då kommer typ avrenda båge i hela sjön och försöker äta på den! även om bågen bara är en tiondel av tv:ns storlek så försöker dom äta (dom fattar nämligen inte att det inte går!)! Ni skulle bara veta vad rädd jag var när jag trillade i vattnet i en regnbågssjö! fy fan, jag har inte vart så rädd i hela mitt liv!
    Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Originally posted by MastaPike
      När jag tog så mycket regnbåge så berodde det på att den var nyinsatt, man kan lära sig en hel del om man vet hur den behandlades hos företaget där de föddes upp.

När regnbågen släpps ut i en sjö så äter den inte till en början, den rör sig heller knappt, den står mest. Men ungefär den 3;dje dagen så blir det fart på dom då nappar dom, kommer man samma tid som dom brukade bli matade hemma i bassängen kan man ha ett förjäklans bra fiske.

Angående vilka drag man ska ha, den dagen då jag tog så mycket så experimenterade jag en hel del, fick fisk på spinnare, vobblers, skeddrag, jiggar. Men det absolut överlägsna var ändå skeddraget, speciellt ett kopparfärgat hammer, det fångade mest fisk, kanske 60 regnbågar av alla fångade (på 2 pers). Annars så funkade drag som vicke, reflex & toby bra.

Angående flugvalet så tycker jag nästan alltid det är bäst att köra superfastsink lina med zonker/boobienymf, flugan får gärna vara smaksatt.
      Dagen innan man släpper ut fisk i tex Fyrväpplingen är sjöarna svåra. Samma dags eftermiddag som nya bågar fylls på hugger de på allt. Om det är de nya som är på gång redan eller om det är de gamla som gör en sista insats, vet jag inte men möter du fiskleverantören på vägen, har du ett fantastiskt fiske att vänta. Först nära utsläppsplatsen men efter några timmar i hela sjön.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

kan även bli fart på den gamla fisken i sjön..en sjö jag fiskat i dem sätter i regnbåge i innehåller vild öring och röding (men även stöd inplantering av dem görs än) och det brukar bli en himla fart på dem då med..

Kommentera

På fluga det är ganska kul när rullen skriker.Mot små harr i dalälven.iallafall när dom har suttit i dammen där en ström går rakt i genom så att dom förbättrat konditionen.

Kommentera

Originally posted by schlusser
            effektivast är det att slänga i en tv! då kommer typ avrenda båge i hela sjön och försöker äta på den! även om bågen bara är en tiondel av tv:ns storlek så försöker dom äta (dom fattar nämligen inte att det inte går!)! Ni skulle bara veta vad rädd jag var när jag trillade i vattnet i en regnbågssjö! fy fan, jag har inte vart så rädd i hela mitt liv!
            Nu bågar du allt!

Kommentera

ja brukar köra ett snöre me en fimp fastknuten !!!!

de funkar de har ja vittnen på !!

HAHAHAHAHA

DUMBÅGE SUCKS !!!!!!!!!!!!!
              [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

nej jag gör faktiskt inte det BeBest!
                Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Fiskar i Fyrväpplinge en gång om året.. börjar faktikst bli en tradition! som tur så har man landstället vid marka (1 mil från östhammar)
                  Äta mat må det vara kul men att fiska är väl ändå roligaste

Kommentera

Originally posted by schlusser
                    nej jag gör faktiskt inte det BeBest!
                    Inte vet jag hur du ser ut men om du trodde att bågarna skulle ta dig för en dumburk, då vet jag inte vad jag ska tro.

Fast å andra sidan, bågarna som gav sig på tvapparaten var nog ute efter att kolla in fiskefilmer. Du borde ha skickat med fjärrkontrollen också1

Kommentera

Lite seriösa kan ni väll vara... hehe!!
                      Äta mat må det vara kul men att fiska är väl ändå roligaste

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 065 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art