effektivast är det att slänga i en tv! då kommer typ avrenda båge i hela sjön och försöker äta på den! även om bågen bara är en tiondel av tv:ns storlek så försöker dom äta (dom fattar nämligen inte att det inte går!)! Ni skulle bara veta vad rädd jag var när jag trillade i vattnet i en regnbågssjö! fy fan, jag har inte vart så rädd i hela mitt liv!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bra bete för Regnbåge?
Collapse
X
-
Originally posted by MastaPike
När jag tog så mycket regnbåge så berodde det på att den var nyinsatt, man kan lära sig en hel del om man vet hur den behandlades hos företaget där de föddes upp.
När regnbågen släpps ut i en sjö så äter den inte till en början, den rör sig heller knappt, den står mest. Men ungefär den 3;dje dagen så blir det fart på dom då nappar dom, kommer man samma tid som dom brukade bli matade hemma i bassängen kan man ha ett förjäklans bra fiske.
Angående vilka drag man ska ha, den dagen då jag tog så mycket så experimenterade jag en hel del, fick fisk på spinnare, vobblers, skeddrag, jiggar. Men det absolut överlägsna var ändå skeddraget, speciellt ett kopparfärgat hammer, det fångade mest fisk, kanske 60 regnbågar av alla fångade (på 2 pers). Annars så funkade drag som vicke, reflex & toby bra.
Angående flugvalet så tycker jag nästan alltid det är bäst att köra superfastsink lina med zonker/boobienymf, flugan får gärna vara smaksatt.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Originally posted by schlusser
effektivast är det att slänga i en tv! då kommer typ avrenda båge i hela sjön och försöker äta på den! även om bågen bara är en tiondel av tv:ns storlek så försöker dom äta (dom fattar nämligen inte att det inte går!)! Ni skulle bara veta vad rädd jag var när jag trillade i vattnet i en regnbågssjö! fy fan, jag har inte vart så rädd i hela mitt liv!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Originally posted by schlusser
nej jag gör faktiskt inte det BeBest!
Fast å andra sidan, bågarna som gav sig på tvapparaten var nog ute efter att kolla in fiskefilmer. Du borde ha skickat med fjärrkontrollen också1Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 065 visningar
1 gilla
|