C&R galningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C&R galningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
    Lite konstigt skrivet :>

Problemet är väl ändå att folk bonkar fisk och sen slänger.
    Nä, det största problemet är att det finns en massa folk som tror de har något att säga om vad han gör med sin fisk.
    Det är hans ensak om den bara håller måtten på laglig upptagningsbar och sorts fisk.

Kommentera

Det här var bra skrivet, det är så det är.
      Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg

Problemet med C&R debatten är att den blivit som husockupationer. Vi har den seriösa gruppen som okuperar och vet vad dom vill och kan argumentera för sin sak utan att angripa andra. Sedan har vi gruppen som följer i deras spår dom som tar till våld och kastar sten mot polis m.m. dom är där för att synas saken har ingen större betydelse och ofta vet dom inte riktigt varför man okuperat.

Vi ser samma sak med veganer djurrättsaktevister m.m. Och även nu när det gäller C&R den gapande skaran vill bara synas och vara med dom skiter innerst i om man bonkar eller inte bara dom får hoppa på folk och kalla dom dumma saker och få andra att haka på. Hulliganer på fotbollsmatcher är samma sak dom skiter ju i matchen bara dom får synas och ställa till det.

Så jag tror nog C&R debatten kommit längre och varit mer positiv om vi slapp "fiskehulliganerna" så sunt förnuft som så många andra säger och skit i varför folk tar hem fisk så länge det inte bara är för att kasta den.
      Själv så returnerar jag fisk som inte skall ätas, och jag gillar att äta fisk från havet så det tar jag upp en del. Sötvattensfisk har jag lite svårt för. Morsan gillar dock gädda så hon får en och annan. Men jag dödar och slänger aldrig någon fisk och matar inte katter med egenfångad fisk heller.
      Senast ändrad av Wreckbender; 2009-09-05, 00:15.
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
      7 svar
      1 525 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot