Kommentarer till detta!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bara småfisk i Mälaren!
Collapse
X
-
Ja, vad säger man? Exakt vad jag upplev det här året, fiskar på den delen av mälaren och det är inte ens värt att åka ut på ett pass känns det som. Tycker att det har blivit stor skillnad på storleken och framförallt antalet fiskar jämfört med bara förra året. Tror inte jag tagit en enda gös på 40cm i mälaren i år, de flesta ligger mellan 20-30cm!! Gäddpassen i våras är heller inget att skryta med. Abborren tycker jag håller samma storlek som förut, de jag fått har legat på 2-4hg. Det är tur att man kan söka sig till andra vatten som ger större fisk.
-
Håller med. Dock så har vi lyckats få lite större gädda. Så de finnsPerra Karlsson
Team Fishfire
Kommentera
-
Har inte varit ute så mycket på Mälaren i år ca 6 ggr men med varierat resultat de flesta turerna har det blivit några små gösar + någon som håller måttet men ett pass gick det bra med två gäddor på ca 6 kg + fem gösar över miniminåttet. Har även fått några fina abborar på 3 - 4 hg i år. Men jag är inte förvånad över resultatet av testfisket för det är inte så ofta som man får någon större fisk. Brukar få någon större gädda varje år på runt fem kilo men någon stor gös har jag aldrig fått i mälaren. Brukar få någon på ca 1,5 kg varje år men inte större.
Kommentera
-
Det är bara att konstatera att fiskeriverket inte kan fiska,enklast för dom är att bara följa med en yrkesfiskare när han vittjar sina nät och jag har inte hört någon yrkesfiskare klagat, skitsnack från fiskeriverket som inte ens kan lägga nät dom vill bara skapa debatt och äska mera pengar, enda sanningen är att fisketrycket är högt i Mälaren men klagomålen borde komma från yrkesfiskarna först men där är det tyst???Det enda jag hört från yrkesfiskarna är att dom aldrig haft så bra gösfångster som förra året och i år.
Kommentera
-
Det är bara att konstatera att fiskeriverket inte kan fiska,enklast för dom är att bara följa med en yrkesfiskare när han vittjar sina nät och jag har inte hört någon yrkesfiskare klagat, skitsnack från fiskeriverket som inte ens kan lägga nät dom vill bara skapa debatt och äska mera pengar, enda sanningen är att fisketrycket är högt i Mälaren men klagomålen borde komma från yrkesfiskarna först men där är det tyst???Det enda jag hört från yrkesfiskarna är att dom aldrig haft så bra gösfångster som förra året och i år.
TRUE!!
Kommentera
-
A simple answer. Too many greedy anglers. If everyone had let the biggest fish go, and only taken one or two fish for food there would be plenty of fish for everyone.
As for the commercial fishing there should be some strict restrictions.
And for those anglers that are only complaining about the commercial anglers. Wipe your own noses before you start pointing fingers !!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 065 visningar
1 gilla
|