Vad har ni för erfarenhet av deras beten?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mistral?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Botrik Visa inläggVarför inte skaffa egna erfarenheter? Det ska nog inte vara något fel på Mistral, de har varit med i spelet ganska länge...
Precis det jag håller på att göra. Dock inte sugen på att mäska ett par veckor och sedan fiska med något jag inte vet funkar bra. Blev lite osäker eftersom det verkar vara väldigt få som fiskar med just mistral.
Kommentera
-
Oavsett mäskboilies så måste du nog vara beredd att mäska flera veckor för att testa dem. Om du blankar behöver det inte vara fel på mäskbullarna och landar du fisk kan du bara haft tur att karpen plockade upp ditt krokbete...
För att uttala sig om mäsk och strategier krävs år av fiske. Men det är svårt att komma undan krokbetets betydelse för resultatet iallafall
Så mäska på och fiska på! Kanske hittar du en strategi med viss typ av mäskboilies som ingen kommit på att testa tidigare?
Jag har fiskat landat fisk med deras scopex CSL och Crayfish.
Kolla in hemsidan: Mistral Baits
Alla boiliemärken är världens bästa - iaf enligt tillverkarnas egna hemsidor
Senast ändrad av grindpalm; 2009-08-24, 08:14.Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grindpalm Visa inläggOavsett mäskboilies så måste du nog vara beredd att mäska flera veckor för att testa dem. Om du blankar behöver det inte vara fel på mäskbullarna och landar du fisk kan du bara haft tur att karpen plockade upp ditt krokbete...
För att uttala sig om mäsk och strategier krävs år av fiske. Men det är svårt att komma undan krokbetets betydelse för resultatet iallafall
Så mäska på och fiska på! Kanske hittar du en strategi med viss typ av mäskboilies som ingen kommit på att testa tidigare?
Jag har fiskat landat fisk med deras scopex CSL och Crayfish.
Kolla in hemsidan: Mistral Baits
Alla boiliemärken är världens bästa - iaf enligt tillverkarnas egna hemsidor
Ja precis men jag menar bara att jag inte är sugen på att mäska och fiska sista karppassen med skitboilies. Hade den lokala affären haft något annat än just mistral hade jag kört det ist men det har dem tyvärr inte. Det är därför jag undrar om dem är något att ha eller om jag borde åka och köpa något annat. Inte sugen på att testa någon nu till sista mäskningen.
Kommentera
-
Klart att de går att mäska med! Men jag vet inte vilka pengar du har att röra dig med. Om du anser att du har råd ska du självklart åka och köpa (eller beställa) det du litar på, men det låter lite onödigt.
Mäska du med Mistral. Men se till att mäska rätt plats och rätt mängd i förhållande till väder och vind. Det är nog det viktigaste.Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grindpalm Visa inläggKlart att de går att mäska med! Men jag vet inte vilka pengar du har att röra dig med. Om du anser att du har råd ska du självklart åka och köpa (eller beställa) det du litar på, men det låter lite onödigt.
Mäska du med Mistral. Men se till att mäska rätt plats och rätt mängd i förhållande till väder och vind. Det är nog det viktigaste.
Ja det blir nog mistral endå som utfyllning eftersom jag inte har tid att beställa eller åka och köpa. Hade hellst fiskat med det jag mäskar med men jag tror jag kommer köpa några kg mistral och ha som utfyllning. Har några kg nutrabaits kvar och det blir nog dessa jag kommer fiska med.
Har mäskat med 0,5-->1 kg vartannan dag.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 526 visningar