Problem med Rulle pga Butik.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Rulle pga Butik..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med Rulle pga Butik..

Hejsan, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till så jag vänder mig hit i hopp om hjälp och tips.

Va å lämna in min Shimano Exage 4000RA rulle för linbyte och service hos en känd fiskebutik här i Sthlm. Av någon anledning har dem lossat på skruven där knappen för att frigöra spolen, kanske av rengöring, vad vet jag.
    Däremot hade dem inte spänt åt den efter "service".. Vilket resultera i att vid nästkommande fiskedag så lossna denna skruv å for rakt ner i det djupa..

Påpekade detta för butiken men de säger sig ifrån allt ansvar!
    Så nu har jag en rulle som är brukbar, men som spolen inte går att lossa på..

Har ni någon lösning på detta "problem", jag är en glad amatör fiskare och har inte 5 rullar liggandes hemma. Känner heller inte för att köpa en ny rulle då denna fungera klanderfritt fram tills den lämnades in för "service"..

Finns denna del att beställa hem från tex Shimano? Rullen har ändå något år på nacken.

/MVH

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
    Hejsan, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till så jag vänder mig hit i hopp om hjälp och tips.

Va å lämna in min Shimano Exage 4000RA rulle för linbyte och service hos en känd fiskebutik här i Sthlm. Av någon anledning har dem lossat på skruven där knappen för att frigöra spolen, kanske av rengöring, vad vet jag.
    Däremot hade dem inte spänt åt den efter "service".. Vilket resultera i att vid nästkommande fiskedag så lossna denna skruv å for rakt ner i det djupa..

Påpekade detta för butiken men de säger sig ifrån allt ansvar!
    Så nu har jag en rulle som är brukbar, men som spolen inte går att lossa på..