Problem med Rulle pga Butik.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Rulle pga Butik..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med Rulle pga Butik..

Hejsan, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till så jag vänder mig hit i hopp om hjälp och tips.

Va å lämna in min Shimano Exage 4000RA rulle för linbyte och service hos en känd fiskebutik här i Sthlm. Av någon anledning har dem lossat på skruven där knappen för att frigöra spolen, kanske av rengöring, vad vet jag.
    Däremot hade dem inte spänt åt den efter "service".. Vilket resultera i att vid nästkommande fiskedag så lossna denna skruv å for rakt ner i det djupa..

Påpekade detta för butiken men de säger sig ifrån allt ansvar!
    Så nu har jag en rulle som är brukbar, men som spolen inte går att lossa på..

Har ni någon lösning på detta "problem", jag är en glad amatör fiskare och har inte 5 rullar liggandes hemma. Känner heller inte för att köpa en ny rulle då denna fungera klanderfritt fram tills den lämnades in för "service"..

Finns denna del att beställa hem från tex Shimano? Rullen har ändå något år på nacken.

/MVH

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
    Hejsan, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till så jag vänder mig hit i hopp om hjälp och tips.

Va å lämna in min Shimano Exage 4000RA rulle för linbyte och service hos en känd fiskebutik här i Sthlm. Av någon anledning har dem lossat på skruven där knappen för att frigöra spolen, kanske av rengöring, vad vet jag.
    Däremot hade dem inte spänt åt den efter "service".. Vilket resultera i att vid nästkommande fiskedag så lossna denna skruv å for rakt ner i det djupa..

Påpekade detta för butiken men de säger sig ifrån allt ansvar!
    Så nu har jag en rulle som är brukbar, men som spolen inte går att lossa på..

Har ni någon lösning på detta "problem", jag är en glad amatör fiskare och har inte 5 rullar liggandes hemma. Känner heller inte för att köpa en ny rulle då denna fungera klanderfritt fram tills den lämnades in för "service"..

Finns denna del att beställa hem från tex Shimano? Rullen har ändå något år på nacken.

/MVH
    Det är bara gå in på en butik så kan dom beställa det åt dig.
    Signaturer är överskattade.

Kommentera

skriv till tillverkare eller svensk generalagent och förklara problemet. Jag fick göra det med en rulle där garantin gått ut och butiken sa att det inte går att beställa aktuell del. Några dagar senare kom delen i brev helt gratis med artikelnummer och beskedet att den visst går att beställa och dom skulle kontakta butiken.
      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

skicka ett mail ti normark då är dom är har general agenten på shimano i sverige...

Kommentera

Att byta lina kan jag väl inte hålla med om att kalla det service på rullen då det inbär något helt annat. Så att klandra butiken för att man inte har koll på sina saker är lite o ta i men för att lösa problemet så kan du alltid prova att gå in i en annan butik och se ifall de vill hjälpa dig sätta ihop rullen igen om du inte har koll på det själv eller så ring och prata med Normarks service på nummer 0280-12569 så kan de säkert vägleda dig och reda ut problemet.
          aw.. we catch another one

Kommentera

Står klart och tydligt linbyte och service... Lämnar jag in min bil på på verkstad för hjulbyte så vill jag ju inte att hjulen ska ramla av efter 200m. Jag har knappast själv vart på rullen och försökt fixa den. Att de har glömt bort att skruva åt toppen på spolen ordentligt är ju inte direkt mitt fel.
            Så i detta fallet så klandrar jag butiken.

Men nu är det löst, beställde en ny spole från en annan butik då denna lilla skruv mojäng inte finns löst.

Kommentera

Det är väl inget snack? Butiken gjorde en tabbe och borde ta på sig fullt ansvar och ersätta skruven om de har någon som helst goodwill i kroppen...

Eller tror dom att de gjorde allt perfekt och personen i fråga sedan själv, precis efter att rullen varit på skruvat upp skruven för skoj skull och sedan tappade den?

Tur att det löste sig iaf, hoppas inte det blev för dyrt pga den slarviga butiken.
              Var snel mot fisken!
              http://www.myfishmap.com/nenja

Kommentera

Nä det blev inte så dyrt, 150kr är nått jag kan leva med

Tänker däremot aldrig sätta min fot där igen. Gillar att "supporta" den lokala fiskebutiken men jag har tappat all förtroende för dem.

Kommentera

Missade visst att du hade skrivit att de även skulle serva den. Då håller jag med dig om att de skulle sett till att rullen var i skick för fiske och inget annat.
                  Bra att du har löst problemet iaf. =D
                  aw.. we catch another one

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 209 visningar
                  1 gilla