Ursprungligen postat av Grävlingen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Statistik över dina fångster!
Collapse
X
-
-
Jag har just börjat med detta och köpte mig en liten anteckningsbok för att ha med på turerna och sedan fylla i det i ett excel-dokument då man kommer hem för att lättare få en överblick, kunna sortera, göra diagram osv. Synd att man inte började tidigare.A bad day of fishing is better than a good day of work.
http://markusfiske.blogspot.com
Kommentera
-
Fler på MFM! Riktigt kul sida, man kan till och med lägga dragen man har i sin "fiskelåda". Riktigt pilligt och gulligt.Var snel mot fisken!
http://www.myfishmap.com/nenja
Kommentera
-
Har bokfört mitt gädd/gösfiske sedan 1982 då jag som trettonåring på allvar fastnade för gäddfisket. Så det har blivit ett ansenligt antal fiskar/fisketurer. Jag har alltid med mig en anteckningsbok på fisket och fyller i vart efter jag får mina fiskar, sedan har jag en pärm med färdigdesignad statistik som jag anser relevant som jag fyller i hemma.
Vikt, bete/färg, fångstplats, fångstdjup, vattendjup, vattentemp, lufttemp, metod, tid, månstånd och datum. Alla gäddor över 4 kilo mäter jag längden på. Så här finns en guldgruva att gräva ur.
Kommentera
-
Statistik..
Det skulle vara kul och väldigt intressant att få kika ner i Old Firehands fångst dagbok.
Han har väl några hundra 10+ gäddor i den ..
Mvh
Micke S
Kommentera
-
Har varit inne på samma bana som dig tidigare.
Byggde faktiskt en betesdatabas i Acess förra året.
Det är egentligen samma princip som MFM, som jag för övrigt tycker löser alla problem vad det gäller statistikföring av sitt fiske.
Anledningen till mitt bygge var att ha en enkel och bra struktur för mitt eget fiske och mina hemmavatten.
Tyvärr måste jag säga har jag haft allt för lite fisketid senaste året för att få något egenintresse i databasen. Men den finns där och jag kommer definitvt att utveckla den mer när fiskedagarna utökas!
Skitfiske!Följ mig gärna på Instagram: https://www.instagram.com/fiskefokus/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Nyrre Visa inläggHar varit inne på samma bana som dig tidigare.
Byggde faktiskt en betesdatabas i Acess förra året.
Det är egentligen samma princip som MFM, som jag för övrigt tycker löser alla problem vad det gäller statistikföring av sitt fiske.
Anledningen till mitt bygge var att ha en enkel och bra struktur för mitt eget fiske och mina hemmavatten.
Tyvärr måste jag säga har jag haft allt för lite fisketid senaste året för att få något egenintresse i databasen. Men den finns där och jag kommer definitvt att utveckla den mer när fiskedagarna utökas!
Skitfiske!
I know there are several catch databases around, some are web, and some are programs. the problem with most of them has either been that they are very messy to use or are way too simple. Common for them all is a very limited set of statistics that one can extract from them.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 114 visningar
1 gilla
|