Har sett i en del trådar att vissa skriver att vanliga beten som t.ex Buster och Salmo Slider "inte är roliga" att fiska med, vad menas med det? De ger ju bra med fisk, är det inte det som är det roliga? Vad finns det då för "roliga" beten och vad är det som gör dem roligare än andra? Själv tycker jag som sagt det roliga är att få fisk och då är ju dessa beten bra val, hur "mainstream" de än är...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad menas med "roliga" beten?
Collapse
X
-
Vad menas med "roliga" beten?
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug LarsonTaggar: Ingen
-
Roliga beten på definition.Ursprungligen postat av Petey21 Visa inläggHar sett i en del trådar att vissa skriver att vanliga beten som t.ex Buster och Salmo Slider "inte är roliga" att fiska med, vad menas med det? De ger ju bra med fisk, är det inte det som är det roliga? Vad finns det då för "roliga" beten och vad är det som gör dem roligare än andra? Själv tycker jag som sagt det roliga är att få fisk och då är ju dessa beten bra val, hur "mainstream" de än är...
Du kastar ut, sen ligger du dubbel och asgarvar hela vägen tillbaka när du "jerkar" hem den.
ABU Fantasista "RED" FSR-903M + ABU Neos 20D
ABU Fantasista Oren´Ji FSO-922H + ABU Neos 20D
Berkley Muscle 662MH + ABU 6601 C4
Berkley SSGC-1303MH + ABU 6601 C4
Penn Oversea Pro Travel + Penn International 975LD
Fenwick Techna AV 9 #6 + Fenwick Worldclass V2
Fenwick Techna AV 9 #8 + Fenwick Worldclass V2
-
roliga beten
Brukar inte det vara likställt med svindyra beten som är handgjorda av nån exotisk jerkbaitsnidare i uzbekistan. De är självklart lackade med lack gjord av snabbhärdande dinosaurie urin och målade i en färg som innehåller magiska kristaller...... everything else is baitfish.
Kommentera
-
Antagligen beten som kräver lite mer av fiskaren? En teknik som kräver lite mer känsla och oregelbundhet, Buster och Slider går gången knappt att variera förutom hastigheten och antal spinnstopp. Sen finns det beten som kräver lite mer för att de ska fiska bra, många träbeten t.ex. som Pig och Smuttly Dog.
Själv tycker jag det roligaste är att variera fisket så mkt som möjligt, och självklart är det roligast om betet fångar mycket gäddaPå jakt efter 15+
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 522 visningar