Fick höra av han som har hand om fisket i Motala ström att det hade tagits en gös på 13kg där nu i sommar på bottenmete. Fångstmannen ville inte dokumentera den, inte heller fota eller mäta den. Nån mera som har hört talas om denna monstergös? Jag tvivlar starkt på gösen..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gös på 13kg från Motala ström
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
monstergös
Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inläggFick höra av han som har hand om fisket i Motala ström att det hade tagits en gös på 13kg där nu i sommar på bottenmete. Fångstmannen ville inte dokumentera den, inte heller fota eller mäta den. Nån mera som har hört talas om denna monstergös? Jag tvivlar starkt på gösen..
-
Eller att personen har ett riktigt hotspot som han vill ha för sig själv trots att det skulle varit svenskt rekord om vikten stämt.
Kommentera
-
Svenska rekordet på gös kommer ju från Bråviken. Och Motala Ström rinner ju ut där.
Att gös då går upp i Motala Ström låter helt normalt.
Har själv fiskat i Motala ström för många år sen. Fast då metade jag efter vitfisk.
Polarens syrra jobbade i fiskaffären där i Norrköping. Och som jag berättat tidigare så fick dom in en gös där på 17 kg tagen i Glan på nät.
Så nog finns det jättegösar i området runt Norrköping.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inläggFick höra av han som har hand om fisket i Motala ström att det hade tagits en gös på 13kg där nu i sommar på bottenmete. Fångstmannen ville inte dokumentera den, inte heller fota eller mäta den. Nån mera som har hört talas om denna monstergös? Jag tvivlar starkt på gösen..
Go for the Monster Walleyes!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
OF, var det inte en liknande gös som togs i vättern oxå, eller har jag bara blandat ihop vättern och skgrd kanske.....kommer i håg bildnotisen på monstret i en gammal FJ.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Det var inne i Norrköping som den "gösen" togs om det nu stämmer..
Kommentera
-
Nonick
Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inläggFick höra av han som har hand om fisket i Motala ström att det hade tagits en gös på 13kg. Fångstmannen ville inte dokumentera den, inte heller fota eller mäta den.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 021 visningar
1 gilla
|