Gäddfiske med Killer Frogs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske med Killer Frogs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske med Killer Frogs

Tjenare tjenare!

Tänkte kolla hur många det är som håller på med Killer Frog fiske?

Vi har en grupp som hör hemma i småland som håller på mycket med denna typ av fiske.

Är ni intresserade av denna typ av fiske eller vill hänga med ut nån gång?

Sök på : Team Frogg bland grupperna!

MVH Team Frogg
    Team Frogg !

KillerFrog fiskare till 100%

Nu har vi även slängt upp en forum/hemsida för detta fiske! alla frågor är välkommna och vi rekomenderar starkt denna typ av fiske!

LÄS HISTORIAN BAKOM TEAM FROGG

Och registrera er om ni känner er manade till frogfishing

MVH Crew
    Senast ändrad av Reyal; 2009-08-13, 19:41.
    Team Frogg !

Kommentera

Haha funkar dem? Såg riktigt grymma ut, men dyra :/

Kommentera

Ursprungligen postat av trasse Visa inlägg
        Haha funkar dem? Såg riktigt grymma ut, men dyra :/
        tjena.. ja dom funkar som satan ! var ute igår och körde med en sån killerfrog "big belly" variant! Dom hugger som satan. Man ser hela fighten med. tycker du det är för dyrt så finns det billigare varianter. Sånna jag började med och blev helt rå kåt.

kolla gärna in vårt forum/hemsida www.teamfrogg.forumotion.com

Vi i Team Frogg är sponsrade av www.DoubleLfishing.se och vi tar gärna in nya medlemmar och besvarar era frågor om teknik osv.
        Team Frogg !

Kommentera

Rensa vassarna på Gädda!

Vi har nu lagt upp en tråd för er om den BÄSTA tekniken för Frog fiske!
          Besök oss på: http://teamfrogg.forumotion.net så får du informationen du behöver för den nya trendens fiske "Killer frog"

Sponsor: http://www.doublelfishing.se
          sigpic
          Flötes trolling med Sebbe Skoog i en Regnbåge sjö. En Madam på 110cm

Kommentera

Ouff vad sugen jag blev nu. Om ni jämför de med klassiska poppers då? Genererar dom mer/större fisk? Samt vilket Frogdrag rekomenderar ni i grunda och väldigt klara sjöar?

Kommentera

Ursprungligen postat av trasse Visa inlägg
              Ouff vad sugen jag blev nu. Om ni jämför de med klassiska poppers då? Genererar dom mer/större fisk? Samt vilket Frogdrag rekomenderar ni i grunda och väldigt klara sjöar?

Sugen är bara förnamnet! poppers har jag ingen erfarenhet av eftersom jag inte fiskat sen jag var liten, tog upp karriären för några veckor sedan! Då jag kört konstant Killer Frog fiske sen dess.

Vi kör mest på "big belly" frogs, På vår hemsida kan du se bild av dom.
              ljus/mörk gröna färger blandat med lite skarpa oranga / vita är helt klart sjukt gott.
              Sen har alla killerfrogs lite spretiga trådar bakåt som är av fast matrial, Dom "trådarna" brukar ha skarpa ljusa blandat med mörka färger. Det nappar otroligt på detta. Om man får mer fisk? det tror jag helt klart, mitt förslag är att du köper en budget groda (som jag började med) , kostade 90kr och hade spinnare bak.
              Har fått en hel del fisk på den (kan slänga upp bild på hemsidan så du får se den), för då testar du den i sjöarna du brukar fiska i så får du se om gäddorna gillar grodor =).

Och grunda vatten spelar kvitta, när du vevar in ska grodan upp i ytan och skvätta med hjälp av anpassade rörelser med spö/rulle. Väldigt simpelt när man får in det. I andra länder tipsar dom om att veva in snabbt, men vi kör lite mer sport av det hela=)

Äkta killer frogs har litet skydd mot att fastna i vassen, inte 100% men funkar dugligt. Har kört på både billiga modeller och dom riktiga för 250kr och jag är sjukt nöjd med båda faktiskt, men föredrar den riktiga Killer Frog "Big Belly"

Större fisk? nja har inte fått något monster i våran sjö än men 2kg är rolig fight uppe vid ytan! Därför vi alla håller på med det.

Fler frågor? Du ser hemsidan i inlägget uppe och joina gärna gruppen här på forumet!

Läs gärna på vår hemsida om tajbas inlägg om tekniker och taktiker.

MVH Crew
              Senast ändrad av Reyal; 2009-08-16, 01:42.
              Team Frogg !

Kommentera

Ja då har vi fått in 2 grodor och massa "buzzblades" från DoubleLfishing.se som kommer testas nästa vecka! Håll er updaterade på www.teamfrogg.forumotion.com

Och beställ era egna grodor redan idag!!!
                Team Frogg !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 024 visningar
                1 gilla