Tips fleecejacka/tröja - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips fleecejacka/tröja

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips fleecejacka/tröja

Hej !

Måste köpa mig en försenad julklapp till mig själv i form av en ny fleecetröja el jacka (förra är för urtvättad och håller inte värmen som den skall längre). Gärna vindtät. Är det någon som har några bra tips...

Den måste vara VARM!!! Jag hatar att frysa!

Finns i div olika prisklasser - vilka är bra, hur mycket bör man lägga (som vanligt så får man väl betala för kvalitet), jag är ute året runt (i första hand i Stockholms skärgård, men reser också norröver). Kommer att ha den som ytterplagg, under regnställ eller under flytoverall.

Tierra verkar göra bra kläder, men tacksam för alla tips!

/D

Kolla in här. Schyssta priser och bra kvalitet men inget för modefreekar.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag har en Swedteam windstopper fleece som jag är grymt nöjd med. Väldigt varm då den känns betydligt tjockare än andra liknande produkter på marknaden. Borde finnas i varje välsorterad jakt - och fiskebutik!

//Jon
      - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

hehe jag har en fleece jacka från swedpower(vattenfall) som ja fick av farsan men den går nog dessvärre inte att köpa i butik:P dock väldigt skön

Kommentera

Loops nya fleecejacka..
          [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Tack för tipsen.

Skall testa både Swedteam och loop.

Bebest, vet du om man kan testa jackorna från www.idefixteko.se någonstans. Vill inte köpa grisen i säcken, även om en fleecejacka för under 500 inte gör så otroligt mycket om det skulle vara ett felköp. Har du testat något ur deras sortiment?

/D

Kommentera

Jag har testat en del grejor. Köpte ett allväderställ för 8 år sen. Vid invigningen blåste det 15 sekundmeter och regnbyar på Ålandshav. Jag hade en Joggingoverall under stället och min första HÖ med mig hem men jag var vare sig frusen eller våt och jag hade haft en utmärkt rörelsekomfort. Det håller än och jag uppskattar de stora fickorna. Gav ca 1000- lappen för jacka och byxor. Har sen kompletterat med deras fiberpälsställ och vintermössa. Det blir varmt och gott. Har köpt ett par skjortor och byxor också. Även mina barn har skaffat samma regnställ. Tyvärr har just detta ställ utgått men deras nuvarande T&P Discovery motsvarar nog till funktion bäst mitt ställ.

Deras yrkeskläder är också slitstarka och bra. Brorsan är jordbrukare och köper från dem, både arbetskläder, fritidskläder och jaktkläder.

Kläderna är välsydda. Passformen god med dragning åt det rymliga. Mitt ställ är ett xl men jag är xxl idag och med fysiologiskt underställ. fiberpälsstället blir allvädersskalet ytterst lite stramt över baken när jag sitter men annars är det fortfarande perfekt, fast det är inte gjort för kraftig ansträngning, typ löpning, vedhuggning eller kapprodd. Där är ventilationsförmågan för dålig.

Kommentera

Tack BeBest!

/D

Kommentera

Jo jag är nöjd med deras kläder. Problemet är väl att jag ibland ser snygga plagg som jag gärna skulle vilja ha men de gamla har inte nötts ut än och jag har inte råd att hiva dem förrän de inte funkar längre.

Skulle tro att den fleece jacka som man kan fästa in i deras jaktställ Function är deras bästa fleece men den är inte vindtätad å andra sidan är Windbreaker jackan lite snyggare och tätad.

Kommentera

Beror på vad du vill betala..

Jag har en Klättermusen Fliisa och det är tamejfan det bästa plagg jag någonsin ägt..

Helt perfekt så länge det inte spöregnar (lite regn är ingen fara). Du kan läsa mer om den på Klättermusens hemsida men materialet är inte helt vindtätt eftersom detta ofrånkomligen leder till dålig andning - i plagget - och därmed kyla så fort man anstränger sig lite..

(edit: Hittade inte tröjan längre på Klättermusens sida - det närmsta jag kom var Ask på den engelska sidan.

Nu skiljer det visserligen lite - för min har inte hel dragkedja utan endast ner till brösthöjd..
                    Hur som helst, väljer du något från Klättermusen lär du inte bli missnöjd)
                    Senast ändrad av Styx; 2003-12-26, 21:29.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art