Fiskar brudar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskar brudar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

mm, och min mamma kastar pinnen bakåt när hon spelar kubb..
    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Cruce Visa inlägg
      =( Kan tänka mig att fiske handlar för mycket om jaktinstinken för att det ska tilltala tjejer, ni killar lever ju för att fånga era byten =)
      Det skulle ju vara en bra (men ganska generaliserande) förklaring att fiske har med jaktistinkten att göra.

I alla fall i mitt fiske (mete) ser jag många faktorer som tilltalar oavsett kön:
      spänning, avkoppling, frisk luft, naturupplevelser, lite action (napp och/eller landade fiskar)...

Sedan finns det sådant som avskräcker de flesta:
      fiskslem, kroka av fisk, mäskblandning (kladdigt), beten som luktar apa, maggots, maskar, smuts och gegga, tålamodsprövande perioder utan napp, kissa i skogen...

Jag tror nog att det sista kan avskräcka tjejer mer än killar - förlåt för generaliseringen.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Har haft ett par tjejer som gillar att fiska, tror nog att de allra flesta tjejer uppskattar det även om de sällan blir lika hängivna som killar. Numera är jag ju solo så nu blir det mest fiske med grabbar de få gånger det blir av.

Tycker det är jäkligt kul att några tjejer hittat hit till Fiskesnack och hoppas det blir fler framöver. Det behövs så det inte blir allt för grabbigt.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          ---

Sedan finns det sådant som avskräcker de flesta:
          fiskslem, kroka av fisk, mäskblandning (kladdigt), beten som luktar apa, maggots, maskar, smuts och gegga, tålamodsprövande perioder utan napp, kissa i skogen...

Jag tror nog att det sista kan avskräcka tjejer mer än killar - förlåt för generaliseringen.
          Trots generaliseringen så har nog kvinnor större tolerans mot äckliga grejer än män. Byta blöja, mocka stallet, tömma kattlådan, tvätta senile morfar i duschen o.s.v. - säg den man som anmäler sig frivilligt till det...
          Senast ändrad av Fis-Herman; 2009-08-11, 19:41.
          Fyra Gulp och en Rom & Cola
          Besök min fiskeblogg

Kommentera

Det verkar som det är mer tjejer än ni tror som fiskar och har det som ett blinnande intresse, däremot så är dom mer sällsynta på forumen. Jag känner personligen tvåptjejer som är aktiva på forum också men deras nick på forumet antyder att dom är killar.

En av dom hade tidugare egen bild och namn som användare och så fort en fråga ställdes utgick man från at hon var helt okunning. Kommentarer som ja du lilla gumman där hade du tur. kul att se att brudar kan fiska var inte ovanligt, Men jag garanterar att hon är bättre fiskare än många har men vill bli acepterad som sportfiskare på samma vilkor som andra. Hon kunde visa en liten abborre hon fått och genast var det 20 komentarer på bra fångst m.m. Hur många killar får det, nej jag tror nog mer på att många tjejer är trötta på att bemötas som objek av dreglande killar som tror dom kan impa med utsvävande svar. På ett forum kan man läsa följande svar: Välkommen hit snygging! Ska hjälpa dig att lägga upp din fångst

Nej det bästa är att behandla alla oavsett ålder kön som sportfiskare och lär av varandra.
            Ta som i år dom flesta jag brukar fiska med var borta när man skulle ut, Men av en slump så har jag kommit i kontakt med en ung kille som också brinner för fisket och bor ganska nära mig. Så mycket som jag tycker jag lärt mig om fiske nu var längesedan. Vi har olika syn på det mesta i agn spö krokar platser m.m. han ser det på ett sätt jag på mitt. Hur mycket han lärt av mig vet jag inte men jag har en annan syn på mycket nu än tidigare. Men vi har kul och fisket blir roligare numera.
            Kan ju lungt säga att i år när vi varit ute så har vi här på kusten sett massor med tjejer som fiskar. Som utan att ha en kille hängande över axeln för att visa grepp agning m.m. klarat sig aldeles utmärkt själva.

Så behandlar vi alla lika kanske fler också hittar ut på nätet.
            Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
            Nu även blog på gylta.blogspot.com
            Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

OK, jag får väl omformulera min tes, kanske finns en och annan som fiskar därute.

Det där med att ha fiskande flickvänner...jag skulle tycka att det vore toppen om Nettan hade samma intresse för jakt och fiske som jag, dels för att jag idag inte "får" vara ute lika mycket som förr, dels för att det skulle vara riktigt kul att dela dessa stunder med henne. (En gång var hon med å fiska gädda. Det började hugga samtidigt som regnet kom (öppen båt). Jag tyckte allt var toppen, men det var jag visst ensam om...)

Ingen av mina jagande och fiskande kompisar håller med mig om detta (alltså att det vore kul med sambo på fisketuren). Konstigt.

Å så småningom får förstås barnen haka på, men man måste nog ta det piano i början, så man inte sabbar intresset innan det ens har mornat. Intressant nog har grabben visat långt större intresse än lilltösa, trots att jag i min jämställdhetsiver försökt få bägge intresserade...bellan vill alltid åka hem så fort fikat är slut...

Kommentera

Susanne Reuter är en inbiten flugfiskare :=))

Kommentera

Jag har valt att jobba deltid som sjuksköterska för att hinna FISKA + Måla.
                  Känslan är underbar !. Älskar att fiska o tälta. Want more ...Har fiskat i Patagonia och andra platser i världen. Sparar nu till en liten fiskebåt..

Kommentera

En fisketokig flickvän är ju en dröm.
                    Tänk att aldrig känna att man behöver förklara varför man vill ut i naturen så mycket och varför så mycket pengar "kastas bort" på fiskegrejer.

Mer fisketjejer åt folket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
                      Trots generaliseringen så har nog kvinnor större tolerans mot äckliga grejer än män. Byta blöja, mocka stallet, tömma kattlådan, tvätta senile morfar i duschen o.s.v. - säg den man som anmäler sig frivilligt till det...
                      I beg to differ... eller nåt... Jag hade då inga problem med blöjbytena på lilltösen. Mocka stallet kommer jag att slippa eftersom ett sådant aldrig kommer på fråga - likaså kattlådan. Jag är "djurvän" och i min värld hör djur hemma i naturen och inte soffan Slipper då även att plocka upp efter hunden

Jag tror att fiske för min del handlar om att "komma ifrån". Fisket är någon form av verklighetsflykt och är en skön sådan.
                      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 533 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34