Fiskar brudar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskar brudar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nej, det är en myt precis som loch ness eller Big foot :/.

Kommentera

Min svärmor älskar fiske. Men hon har kraftiga anlag för sjösjuka, så det är sällan hon får följa med i min båt. Jag brukar ge henne viss del i fångsten när jag fått bra med torsk.
      Fyra Gulp och en Rom & Cola
      Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
        Nej, det är en myt precis som loch ness eller Big foot :/.
        Din avatar har vissa inslag av Photoshop va? Ser ut som en 4-årig människas tänder i munnen på en brax???
        Fyra Gulp och en Rom & Cola
        Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
          Din avatar har vissa inslag av Photoshop va? Ser ut som en 4-årig människas tänder i munnen på en brax???
          Så mycket har ja inte redigerat, lite konstraster och färger men det är typ allt

Färna om jag får be

Kommentera

Har ju själv sambon "Lott" som teamkompis i trollingteamet så visst finns det tjejer som fiskar. Hon har 8 systrar varav 4 också fiskar så fort de får chansen. De brukar få följa med oss ut titt som tätt. Var meningen att Jag, Lott och en syster skulle till Kårehamn på laxtrollingtävling imorgon men en ordentlig förkylning på mig satte stopp för det. Botar den med Whiskey nu.

Men som någon skrivit här innan. Vissa vill ha fisket för sig själva. Jag har både och. Min sambo hänger gärna med men om jag vill åka själv accepterar hon det och ägnar sig åt hästen istället.

Som svar på frågan att kvinnor inte har någon hobby så kan jag skriva att jag ägnar mig åt jakt och fiske. Sambon ägnar sig åt hästen och fiske. Så vi har ett gemensamt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Perdal Visa inlägg
              Sitter här med två småglin medan nettan knegar, tröstar mej med en kall och längtar ut i båten...

Till saken: har sedan länge en övertygelse om att tjejer inte har några fritidsintressen när de väl lämnat stallet i 5:e klass, med få undantag. De som mtill äventyrs har det visar aldrig samma passion för hibbyn som killar(män/småpojkar) gör.

Undrar nu: hur många på forumet är av det vackrare könet?
              Ta med ungarna ut och fiska om de inte är för små. Sen har du förhoppningsvis fiskekompisar livet ut. Men det måste ske okomplicerat. Vill de åka hem. Åk hem. Fryser de ha något att värma dem med. Är de hungriga, Ha med något åt dem att äta. osv osv. Barn har lätt för att bilda sig en uppfattning att något är tråkigt, kallt, jobbigt osv men det är svårt att få dem att ändra den uppfattningen sen. Ha tålamod.

Fick själv förklaringen till att jag är som jag är för ett par år sedan. Jag är tillverkad under ett gösmetepass(glömde nämna att morsan också är fiskeintresserad). Lillebrorsan däremot är tillverkad under ordnade former och fiskar bara någon gång per år.

Kommentera

Köpte ett haspelspö till grabben (fyller 4 år i september,måste va finne blod i han?) visa honom 1 gång hur man kastar,sen dess kastar han o vevar in utan trassel varje gång + att han kasta själv o veva in en gädda på 2kg helt själv ,ganska bra pb för att vara denna sida
                Slungan

Kommentera

Ursprungligen postat av tk Visa inlägg
                  Köpte ett haspelspö till grabben (fyller 4 år i september,måste va finne blod i han?) visa honom 1 gång hur man kastar,sen dess kastar han o vevar in utan trassel varje gång + att han kasta själv o veva in en gädda på 2kg helt själv ,ganska bra pb för att vara denna sida
                  Och det här har med att brudar fiskar?? Följ topic...

Kommentera

Fru uhr fiskar en hel del.
                    Men mest brinner hon för lax. Men visst, vi träffar inte många andra tjejer vid vattnet som fiskar.
                    Bifogade filer
                    Jakten på dundergurkan

Kommentera

Ursprungligen postat av Ems Visa inlägg
                      Har flera tjejkompisar som brinner för deras olika intressen, själv har jag x-antal saker jag håller på med, med passion. Jag älskar att fiska, speciellt flugfiske, ska typ ha "praktik" i 2 månader på Em och bara fiska så mycket jag kan^^
                      Riktigt kul. Hoppas du får det trevligt med Kenta.
                      Ska förska hälsa på er om två veckor.
                      Jakten på dundergurkan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 526 visningar
                      0 gillar