Fiskar brudar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskar brudar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskar brudar?

Sitter här med två småglin medan nettan knegar, tröstar mej med en kall och längtar ut i båten...

Till saken: har sedan länge en övertygelse om att tjejer inte har några fritidsintressen när de väl lämnat stallet i 5:e klass, med få undantag. De som mtill äventyrs har det visar aldrig samma passion för hibbyn som killar(män/småpojkar) gör.

Undrar nu: hur många på forumet är av det vackrare könet?

Tjena!
    Min sambo Lena fiskar nästan lika mycket som mig, hon är grym på öring i Umeåäälven och hon får alltid fisk när vi är ute på olika pass. Snart kommer hon stå och jerka med mig i båten, hon har provat och hade ett stort flin men tyvärr blev det ingen fisk! Hon är medlem på forumet men hon är inte så aktiv här som mig, jag tror inte hon skulle skrivit här så då gör jag det.

Läs igenom min blogg nedan så får du se själv!

Skitfiske!
    M
    Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Här är en inbiten fiskare. Ser inte att det skulle vara speciellt stor skillnad på mig eller killar som fiskar, men det är ju ändå klart vanligare att killar fiskar. Har försökt få med lite artiklar i diverse fisketidningar för att visa både tjejer och killar att det inte är nåt fel med brudar som fiskar men utan vidare framgång, så jag körde en artikel här på mothugget istället.
      Läs den gärna, och ta med småglinen ut och fiska så de får lära sig tidigt
      / Shitfiske

Kommentera

Jag ska börja lära en tjej i höst, Så fort jag har kommit tillbaka från norge så har vi räknat med att köra igån.
        Och då är det fluga som gäller.

/Jörgen
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Kanon med tjejer som fiskar men om min sambo skulle börja fiska skulle jag nog bli förbannad,fisket e min grej.
          Helt ok om hon följer med nån gång (Ytterst sällan) så jag får nått extra pass men om hon skulle börja med sporfiske skulle jag byta hobby o börja med frimärken eller nått istället.
          Iofs har jag en sambo som tillåter mig utöva min hobby hur mycket jag vill så länge jag gör saker med familjen också.
          Vi har uppgjort att jag fiskar varannan helg fre-sön och 1 veckas fiskeresa per år men nu idag fick jag höra att så länge vi har råd så får jag åka utomlands o fiska hur mycket jag vill (nästa år blir det många resor )
          Slungan

Kommentera

Ursprungligen postat av Perdal Visa inlägg
            Sitter här med två småglin medan nettan knegar, tröstar mej med en kall och längtar ut i båten...

Till saken: har sedan länge en övertygelse om att tjejer inte har några fritidsintressen när de väl lämnat stallet i 5:e klass, med få undantag. De som mtill äventyrs har det visar aldrig samma passion för hibbyn som killar(män/småpojkar) gör.

Undrar nu: hur många på forumet är av det vackrare könet?
            Skulle tro det är ingen direkt trängsel mellan dem de sysslar med annat normalt men visst kan de hänga med bara för sakens skull, några specimen metare tror jag inte du hittar direkt iaf
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Har flera tjejkompisar som brinner för deras olika intressen, själv har jag x-antal saker jag håller på med, med passion. Jag älskar att fiska, speciellt flugfiske, ska typ ha "praktik" i 2 månader på Em och bara fiska så mycket jag kan^^

Kommentera

Jag och mina fiskepolare var sketfulla på ett disco en gång i vår oskyldiga ungdom (mitten på 90-talet). Så vi frågade några brudar om de ville hänga med och meta ål (fatta symboliken...)! Men det ville de inte, så vi tog en taxi hem, gick ner till ån och metade ål utan kvinnlig inblandning. Fulla som ägg! Det roligaste var att jaga daggmask med ficklampa vid flera promilles fylla. Masken vann ju för det mesta. Men vi fick rätt bra med fisk, så vi hade jäkligt kul. Samlade ålarna i en spann, sen C&R. Numera är den typen av fiske förbjudet. Det är kanske tur, även om förbudet är av helt andra orsaker?
                Fyra Gulp och en Rom & Cola
                Besök min fiskeblogg

Kommentera

Jag var ute och fiskade med en brud för några veckor sedan, blev 1-2 timmars gäddtrolling, sen tappade hon tålamodet även att vi tagit 4 gäddor, men dom var mest äckliga och slemmiga tyckte hon, sen åkte vi till en smyckesaffär på hemvägen, där gick hon runt i 30-40 min, tråkigaste jag vart med om.

/Anton

Kommentera

Ja då

Min moster fiskar efter stor Torsk i sundet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen