...kom hem i söndags efter ett par dagars spännande fiske i Storsjön, första gången jag var där... Blev häpen när det faktiskt fanns fler båtar som vertikalade efter gös än det var som trollade! Hur ser det ut på era vatten?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vertikal större än trolling?
Collapse
X
-
Vertikal större än trolling?
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Taggar: Ingen
-
tror att trolling fortfarande är störst i sverige när det gäller fiske efter gös...finns så många svenssonfiskare som har gjort det sedan dem var små och alltid kommer att fortsätta..enkelt och effektivt helt enkelt.
Men bland de mer nördiga fiskarna så verkar det faktiskt som att vertikalfisket tar över mer än trollingen
--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY--
IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!
Kommentera
-
vertikalfisket är inte i närheten av trollingen och det är det ingen annan metod som är heller.Sällan jag ser en båt de vertikalfiskar ifrån.Känns inte som att det slagit igenom riktigt lr så är det bara här.Hade nog slagit mer om det inte kommit såpass tätt inpå jerkfisket kanske?Ser man tillbaka 20 år så har det ju tillkommit ett gäng nya betesmärken/modeller mot vad som fanns då.Jag jerkfiskar mycket men tycker det är ganska sällan jag sett att de gör det i båtarna man möter.de allra flesta trollar och sen en hel del som spinnfiskar
Kommentera
-
...på Storsjön var det ett faktum under ett par dagar... I det område som jag fiskade i. I flera Sthlms sjöar är det minst lika stort som trolling, OBS, jag pratar bara gös just nu... Tror det dröjer innan det är fler vertikalare än trollare i Pukavik eller utanför Landsort..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Hej Jan O.; Igår eftermiddag och kväll, 3/8 2009, låg det några grabbar på 12-15 år och jiggade Gös på grynnorna söder om Ärtskär på Norra Björken. Alla tre var pålästa och hade fått in tekniken. En av dem hade fått tre Gösar över 6 kilos vikt. Den största vägde 7,2 kilo. Nu kommer de unga grabbarna att distansera gubbsen födda före 1970 och de kommer i en rasande fart fram till skolorna ringer in igen.... Det är bara för dig att lyfta på hatten "maistro". Tack för att du är trevlig mot mina MINN KOTA -kunder.Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg...på Storsjön var det ett faktum under ett par dagar... I det område som jag fiskade i. I flera Sthlms sjöar är det minst lika stort som trolling, OBS, jag pratar bara gös just nu... Tror det dröjer innan det är fler vertikalare än trollare i Pukavik eller utanför Landsort...
Go for the Monster Walleyes!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Ps. Är det inte dags för dig att lära KG? jigga Gös! Han verkar behöva en läromästare med en hjälpande hand och lite tålamod.Ds.
Kommentera
-
VJ, är det effektivaste jag testat på gös någonsin, sett på hela mitt "gösfiskarliv"
Jenk, testade snabbt som fan grejerna idag, drop-shot funkade direkt. Tack för hjälpen.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 053 visningar