Fiskeåret 2003 - bra/dåligt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeåret 2003 - bra/dåligt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiskeåret 2003

Fisket har i år varit mycket bra, men lite upp och ner för oss. I våras hade vi kanonbra havsöringsfiske med en hel drös fina blanka över 3 kg tagna på spinn med kustvobblers. Dock blev vårens gäddfiske något av en besvikelse. Våren kom lite för hastigt och perioden med förleksfiske som brukar ge årets största blev kort.

Sommarens fiske blev över förväntan. Även mitt i den allra varmaste perioden med temperaturer över 30 grader så hade vi bra gäddfiske. Intressant att notera då var att fisken helt slutade hugga efter kl 11 på förmidagarna.

Höstens fiske har bjudit på kanongäddfiske. Flera fina upp och flera fina tappade. Varje fisketur har känts framgångsrik. Sämre då med öringsfisket, kanske den sämsta på 10-15 år. En förklaring som förs fram är att mycket skarv och säl som kommit in nära kusten.

Tydligen får man inte ha superfiske på alla arter samtidigt - i vart fall inte i år!

Nu laddar vi inför isfisket. I vinter är målet abborre över 1,5 kg!

Gott Nytt fiskeår, år 2004 skall de stora upp!

Hälsning
    Anders Krus - Sportfiske Stockholm
    Anders Krus - www.skargardsfiske.se

Kommentera

Mitt fiskeår... Har nog aldrig fiskat så mycket och fått så lite

Det bästa

* Det hela tog nog skruv när jag och två kompisar åkte ut på en guidad gädd tur i början av Juni dåv i landade 16 gäddor och tappade 15 st, sedan va man ju fast som bara den gällande jerk

* Mitt PB på Gädda

* Alla härliga sommardagar - kvällar - nätter - mornar då man är ute på sjön och bara mysfiskar.

* Den guidade HÖ-turen med pappa och bror.

* Min första HÖ för i år som jag fick den 21/12

Det som inte va så kul kanske:

* När vi fiskade abborre fick vi gädda, när vi fiskade gös fick vi abborre och när vi fiskade gädda fick vi inget

* Alla pengar som man har lagt ner detta år på fisket! Vågar inte äns räkna på hur mycket det är men om jag inkluderar allt så höftar jag på över 20 000 kr! brrrr

* Gäddkuppen va kanske inte så lyckad för Team Direktörerna, lintrassel, avbrutna spön och inte en godkänd gädda samt att det roliga med fiske försvan då man började känna sig stressad pga den dåliga utdelningen.

Men i vinter, om det nu blir någon bra is, så ska jag börja isfiska lite "på riktigt" så då får man se om det är så kul som alla säger. Jag får kanske hänga med någon utav er erfarna för att få lite instruktioner på hur man gör =) Maila mig isåfall pls.

Kommentera

Min egna topplista är under 2003:

Bra saker:

1. Lyckades lura upp en 6,4 kg havsöring i våras...

2. Metade upp en gös på 4 kg...

3. Var upp till Vemdalen o flugfiskade.. vart inte några större fiskar men det var en rolig vecka...

4. Fick moped så att jag kunde fiska mycket mera... Och jag lovar dig, det gjorde jag

Dåliga saker:

1. har tappat några havsöringar... sånt som händer tyvär

2. sätter bort för mycket saker på havets botten... så som drag och sänken...

3. Kan inte fiska nu, för det har isen har lagt sig som en skorpa, så jag kan varken kasta efter HÖ eller pimpla... Men om några veckor så ska jag ismeta o pimpla.. då blir jag glad igen...

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

/Micke
        _-*2008 here it goes*-_

Kommentera

Gurkfisket har varit dåligt för min del, dock bra fiske efter dom randiga, 3 randiga över kilot
          med topp på 1å15, tappade förmodat PB i våras på HÖ tur att man hade fått en på 1å8 innan.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 292 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art