Varning för C&R "Polisen" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning för C&R "Polisen"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varning för C&R "Polisen"

Detta är ingen debatt om C&R vara eller inte vara detta handlar om dom som tror dom bestämmer här hur det skall vara.

Jag tillhör ju dom som kanske inte alltid behandlat fisken som man bör vid C&R men jag lär mig av många bra användare av detta forum som vet hur man för fram saker på ett bra sätt. Det har ju lett till att jag dom sista gångerna jag varit ute haft underlag m.m. för fisken, samt att jag ju skrivit om detta i inlägg här. Då tycker man ju att allt måste vara bra, men jag glömde C&R "Polisen" som finns här på forumet.

Här var en dålig dag så jag satte mig och gjorde lite bilder över några arter här på kusten så dom som bor i övriga landet och inte ser dom så ofta skulle få se både färgvarianter m.m. Och visst var det en del gamla bilder med fisk på betong med, men hur mycket skall man behöva sona gamla synder. Direkt så är ju C&R "Polisen" där och påpekar att jag skall lära mig riktig C&R.

Men detta har jag ju gjort genom den bättre delen av användare här på forumet. Jag blev riktigt förbannad och skrev till berörd person och ville ha reda på var man då kan lära sig riktig C&R och varför dom håller på att skriva skiten hela tiden.

Svaret blev:
    Lägg inte fisken på bryggan om du ska släppa tillbaka den, det skadar slämhinnan på huden och kan skapa infektion. Det gäller alla fiskarter. Allt annat skit du skrev orkar jag inte kommentera.

inte ett ord om varför dom skriver eller var jag kan lära mig riktig C&R eller är det så enkelt att lägger jag inte fisken på bryggan så kan jag allt. Jag tror inte ens dom själva vet vad dom pratar om.

Men det tråkiga för er som tidigare uppskattat mina bilder och bilder i mina fångstrapporter nu blir det inga mer, jag tänker inte hålla på och radera dessa personers inlägg i framtiden så jag har raderat alla bilder och tagit bort bilder i fångsrapporten. Jag blir ju kvar har då det finns många seriösa användare men jag vill inte lägga tid på (censur). Kan ju säga att ingen av dom som komenterat och jag frågat har kunnat ge mig några vettiga svar på vare sig C&R eller varför dom skriver.

För dom som vill så kan ni tacka signatur numse som nu blev den bidragande orsaken.

Obs! detta är ingen ny C&R debatt
    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att du är lite larvig nu, precis som majoriteten av övriga svenskar ! Är säker på att det är fler personer som uppskattar lite artbilder än de personer som dissar dom. Få lite skit och sen gräva ner sig e ju det sämsta man kan göra. Fan upp med bilderna nu och skärp dig

Kommentera

Eftersom bilderna finns på min sida så finner jag faktiskt inte längre någon anledning att ha dom här. Så dom som vill se dom får klicka sig dit, så länge vi har dessa typer på forumet. Skall bli kul att se om någon av dom kan förklara sig här men jag tror knappast det. Om jag skall ha ett album här så vill jag kunna lämna det utan tillsyn ett längre tag utan att det är fullt med skit eller meningslösa komentarer. Däremot faktariktiga komentarer även om dom är negativa är ju ok. Men dessa C&R "Poliser" är inte intresserade av fakta eller vad och varför saker finns på en bild, dom vill bara visa sig balla och försöka få folk att se sämre ut i andras ögon.

Själv ser jag ju annorlunda på C&R än tidigare och min syn på detta kan dom inte ändra, men risken finns ju att folk som råkar ut för dom tänker varför hålla på för jag får ju lika mycket skit när jag håller på med C&R som jag fick innan.

Frågan är ju vad som döljer sig bakom CR "Polisens" inlägg och kommentarer.
      Är det avundsjuka, eller är det kanske folk som slutat skolan och där mobbat folk och nu måste hitta nya offer på nätet, eller kan det vara några av dom samhället inte har råd att ge stöd och den vård som behövs. Detta lär vi ju inte få svar på eftersom dom inte vill kommentera varför dom håller på att skriva oseriösa inlägg.
      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Det är små människor Pelle, de är inte kvar här på forumet om 1-2 år. Det har varit många som kommit och gått här.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

En 2 sek sökning på Google gav bland annat dessa sidor:

Swedish Fishguiding Tours med sportfiskeguide Mikael Puhakka i spetsen har guidat professionellt sedan 1998, och fiskar bl a: laxtrolling, spinnfiske, trolling,

Hoppas inte utrikiska är något problem..

Även om CnR hysterin ibland kan gå för långt hos vissa så är trots allt en vettig CnR livsviktigt för ett hållbart sportfiske i mina ögon, därför _ska_ man fanimej lära sig det.. Eller ja, per definition skiter jag i vad andra gör, men det blir ju knappast mer än en tur med en person som inte kan handskas med fisken.. Sen är det väl så att förevigade tillfällen på dåligt hanterad fisk sticker lite extra i ögonen på många kanske, även mig själv..

Skaffa dig en matta, fortsätt att dra fina gyltor och alla kommer bli glada och nöjda.. Även du, eftersom du ser till att fångsten har en möjlighet att överleva trippen upp på land i dina händer..

Skitfiske..

Kommentera

Pelle: De som skriver på detta vis är ju sportfiskare i sin linda, som inte har något perspektiv ännu, utan bara skriver vad de tror förväntas av dem av omgivningen.
            Jag fattar inte riktigt hur du som 50-åring tar åt dig så mycket om jag ska vara ärlig. Huvudsaken är att du själv är nöjd med ditt fiske och hur du hanterar fisken.
            Jag har ända sedan C&R-fiskets start sagt att man inte sprider ett budskap med gnäll och negativa tongångar, utan via att sprida kunskapen på ett informativt och trevligt sätt. Detta gäller såklart inte bara C&R, utan all information. Jag hatar själv när folk försöker trycka ned saker i halsen på mig som jag inte är beredd och mottaglig för.

Jag är imponerad av dina fångster och tycker att det är trevligt med annat än bräckvattenfiskar och enstaka havsfiskar från Norge i fotoalbumet. Speciellt då gyltor, snultror och vad de mer kan heta eftersom de är en rejäl färgklick.

Nä, jag håller med en av de ovanstående talarna; Var inte så jävla svensk och vik ner dig för en minoritet som inte vet bättre.
            Skräddarsydda företagsaktiviteter och konferenser - www.eventguiden.com

Kommentera

Du är inte liiite fördomsfull hobbyfiske, svårt att ta dig för något annat än en gnällspik med tanke på dina andra trådar du skapat och beklagat dig, refererat till lagen osv, tycker du inte att du går för långt?
              Du gnäller om att folk är kränkande när du själv pikar att vissa behöver psykiatrisk vård bla, kanske du som behöver lite stöd och jobba med dig själv?

Fy på dig numse, nu är det inte lönt att vara registrerad här mer när hans bilder är borta, dom utgjorde ju alltet och hela meningen med att vara vara medlem här.
              Senast ändrad av sascha; 2009-07-29, 07:59.

Kommentera

Vad ska man säga, tur att du inte är yngre och dator intresserad. Om jag skulle startat en tråd för varje gång folk klankat ner på mig på forum skulle internet vara överbelastat av mina trådar Det är nya internet generationen de! Av egen erfarenhet så försvinner dom av sig själv när dom börjar bli 23-24 och bry sig om andra problem istället, dock så fylls det ju på med nya hela tiden.

Kan inte nån skriva en C&R guide här på forumet?

Kommentera

De va ett jävla gnäll på dig gubbe. Det var jag som kommenterade fotot där man såg ett antal gyltor som låg på en brygga/stenhäll. Jag vet att man vanligtvis inte äter gyltor, och eftersom jag antar att du släpper tillbaka dem så tycker jag du ska lära dig riktig C&R, och därför skrev jag det. Hur fan ska jag kunna veta att bilderna var åratal gamla ifrån en tid då du tydligen inte kunde hantera fisken på rätt sätt. Jag skall dessutom lägga upp hela vår konversation över PM istället för bara mitt svar till dig som kan feltolkas.

Hobbyfiske.se:
                  "Hej C&R "Polisen" innan du skriver inlägg på bilder ta reda på fakta om bilderna och läs gärna debatterna som rör det du skriver om. Du skriver som kommentar att jag skall lära mig riktig C&R då tycker jag för det första att du skall hänvisa mig till ett ställe där det står exakt hur man utför C&R på varenda tillgänglig art för det är ju inte loika för alla pga olika tålighet. Det har ännu ingen C&R "Polis" lyckats med-
                  Sedan så är många bilder jag lagt upp gamla och har faktist ändrat mitt hanteringssätt radikalt men förbättrar hela tiden. Men det har ju egentligen inte du med att göra. Men du hade vetat det om du hängt med i forumet i dom frågor du kritiserar andra för.

Varför skriver personer som du inlägg utan att ta reda på fakta det går ju också att skicka PM om man är en person som respekterar andra, men vad gör att ni hela tiden skriver är ni avundsjuka eller är det en pervers läggning ni har att vilja nedvärdera andra så öppet som möjligt. Jag vet att det är ont om platser inom vården men varför så många på forumen.

Det är också sådana som du som gör att man snart kräks när man hör ordet C&R för mig står snart C&R för en grupp mäniskor som fått något på hjärnan och gör man inte som dom så är man ett svin och skall tryckas ner i skorna. Nej du vakna och återkom till världen där respekt finns.

Givetvis tas din kommentar också bort. Och jag vill inte ha en enda kommentar mer på mina foton från dig fortsätter du kommentera så räknar jag det som trakaseri."

Numse
                  "Lägg inte fisken på bryggan om du ska släppa tillbaka den, det skadar slämhinnan på huden och kan skapa infektion. Det gäller alla fiskarter. Allt annat skit du skrev orkar jag inte kommentera."

Hobbyfiske.se
                  "Förstår att du inte orkar kommentera för du har inte läst det för då hade du inte skrivit svaret du gjorde. Skall du nu upplysa om C&R så ge mig länkar som jag skrev för troligen är du en efterföljare som skall hålla dig inne men inte kan mer än lite i ämnet. Och varför kommentera gamla bilder du är inte ens villig att ge folk en chans. Och hade du haft minsta respekt i kroppen så hade du skickat PM, att du inte ens kommenterade varför du skriver som du gör är ett bevis på att du inte ens vet det själv du njuter nog varje gång du skriver, det är sådana som du som drar ner ryktet för sportfisket och forumet."

Numse:
                  "Whatever"

Hobbyfiske.se
                  "Du behöver inte svara här men jag är fortfarande intresserad av varför ni skriver och var jag skall lära mig den riktiga C&R som du föreskriver. Men delge mig det gärna i forumet under tråden "varning för C&R polisen" om du nu kan något alls i ämnet eller om du kommer på varför du håller på att skriva skräp kommentarer."
                  Bloggen | Portfolio

Kommentera

Här hobbyfiske,LÄS.

"While a fish is out of the water, the way it is handled can make a big difference. Try to avoid touching the fish’s body with your bare hands. If you have ever touched a fish then had your hands smell or had that slimy feeling, that's the protective mucous coating. This coating helps protect the fish from disease and should be left intact as much as possible. If you must handle a fish by its body, wet your hands first"

Fast det räcker väl inte som källa?
                    Du kanske kan ringa någon vetenskapsman/veterinär/marinbiolog/professor?

Tror MÅNGA inte behöver läsa fakta för att förstå hur man hanterar en fisk, och då du verkar ha lagt ner din själ på ditt fiske så BORDE du haft bättre koll.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art