Tänkte höra mig för hur fisket på Gålö är nu. Hade tänkt åka dit efter jul och fiska lite HÖ. Kan det va någon idé måntro?? Är ingen HÖ-guru, så jag har ingen större koll. Några som vet några heta platser som kan tänkas vara bättre en andra denna tid? Har en bild på bra platser, så ni kan ju peka ut de bästa åt mig :P
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske på Gålö
Collapse
X
-
Åk dit! Kolla läget! På alla bra ställen står det fiskare eller ligger en fiskande båt utanför. Fiskarna som fanns där har de skrämt bort, gjort misstänksamma eller redan lurat.
Stämmer platsen med någon av dina ringar så är du kanske på rätt ställe men tänk efter varifrån nya öringar skulle kunna komma dit. Möt dem!
Kolla lite vad de övriga har för beten och sätt på det du har som påminner mest. Har du inget liknande: Chocka omgivningen inklusive havsöringen genom att sätta på ditt mest avvikande HÖ-drag. Vet du inte vad detta bete heter kallar du det BGS! Blirres Gålö Special.
Redan där känner du att du har bättre koll på händelserna. För är det inte det det handlar om, när man börjar med något nytt, man vill ha en känsla av att man kommer att klara det här? Att redan från början ha ett specialvapen är en god start. Nästan tjyvstart!
Så åk dit. Smyg runt och kolla och gör som de andra eller tvärt om. Och det kan mycket väl innebära att du inte ska pröva de mest frekventerade ställena där alla andra redan misslyckats eller tagit dagens firrar.
Blev du något klokare av det här?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ok, Tack för de tipsen... Jag ser det som en tidig julklapp :P
Till dig som anonymt gnäller om att jag vill ha allt serverat, försök sätt in dig i min situation. Om sanningen ska fram har jag aldrig fiskat havsöring förr, och nu har en god vän erbjudit sig att köra mig till Gålö så att jag kan få chansen att fiska ett par timmar. Jag bor ett antal mil därifrån och har själv inte möjlighet att ta mig dit på egen hand, då jag är en fattig student utan vare sig tid eller pengar till att skaffa ett eget körkort. Därför lär denna resa bli en engångsföreteelse, iaf. tills jag kan ta mig dit på egen hand. Därför vill jag inte lägga ner den korta och dyrbara tid jag fått på detta ställe till att fiska på helt fel ställen där chansen till fisk är obetydlig. Ok, om jag skulle ha möjligheten att kunna återkomma ett par gånger är det klart att jag skulle kunna tänka mig att själv hitta de heta platserna. Om du är rädd för att jag ska fånga just din fisk, behöver du nog inte vara orolig, eftersom jag som sagt är HÖ-novis och lär därför inte vara något större hot mot fiskebeståndet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 282 visningar
1 gilla