Ål fredan eller ej - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ål fredan eller ej

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ål fredan eller ej

Blev lite förvånad idag mär jag läste mailen hade ställt förfrågan till en komun om reglerna för fiske i ett område. Fick en kopia på en folder där man kan se var det är fritt och var kort gäller, sedan stod det också gällande mått på arterna man tar upp. Här stod ålen med som ok om den håller måttet, och då pratar vi i vatten som inte her ett enda vandringshinder.

Var jag än läser får jag ju fram att ålen är listad och får ej tas utan tillstånd med vissa undantag.

Har skrivit till komunen så vi får väl svar på måndag.
    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Du har kanske fått en inaktuell folder. På fiskeriverket kan du få reda på vilka vatten som är godkända och efter vilka vandringshinder i de vattendragen som är gränsen.
    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

skulle gissa att det är gamla regler som helt enkelt inte uppdaterats.

Kommentera

Den stora frågan blir då... Hur många Svenssons kollar både kommunens och fiskeriverkets hemsida?

Ok jag vet att man ska det men på nåt konstigt vänster verkar de statliga verkens information sällan gå fram. Fick reda på under en biltur igår att den enda som inte kunde polisens nr(114 14) i bilen var min sambo. Hon hade aldrig hört talas om att de bytt. Hon trodde fortfarande det var ***** som var polisen i Vetlandas gamla nr.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
          Den stora frågan blir då... Hur många Svenssons kollar både kommunens och fiskeriverkets hemsida?

Ok jag vet att man ska det men på nåt konstigt vänster verkar de statliga verkens information sällan gå fram. Fick reda på under en biltur igår att den enda som inte kunde polisens nr(114 14) i bilen var min sambo. Hon hade aldrig hört talas om att de bytt. Hon trodde fortfarande det var ***** som var polisen i Vetlandas gamla nr.
          Håller med. Det är ju viktigt att det finns tydlig info, sen har man iofs ett visst ansvar själv att ta reda på saker. Detta blir ju dock svårt när den korrekta info är svårtillgänglig. Ang polisens nummer så var det inte mer än nån månad sen jag fick reda på det
          KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Hoppas dom läser mitt mail eller så får jag ringa dom för det är foldern dom har ute för året liggande på bla pressbyrå och turistbyrå enligt mailet.

Intressanta är ju att denna aktuella folder är framtagen av den som har ansvar för fiskevårdsområdet, vad händer med folk om dom sparar en ål och åker fast, frågan är ju om deras kontrollanter kan reglerna, men kbv kan ju komma i dom yttre områdena. Skall bli kul att höra deras reaktion.
            Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
            Nu även blog på gylta.blogspot.com
            Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            14 952 visningar
            1 gilla