När man fiskar med en kompis så slår man ju oftast ihop sina kloka (?) huvuden och samarbetar. Det är ju en av de roligare sakerna med fiske. Det sägs att guider oftast blir irriterade om man kommer med egna förslag...!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Guidade Fiskar?
Collapse
X
-
Om jag skulle betala 3000 kr för att åka ut med en guide som sen pekar och säger "kasta där så får du gädda" och jag sen smäller upp en 15 kilos skulle jag knappast bli glad ens. Visst, nöjet att drilla den och allt det där men sen är det ju inget skoj när man vet att den andra kunde ha tagit den själv men "lät mej eftersom jag betalat"
Däremot skulle jag gjort det med Hans nordin skulle jag räknat det som en 30 kilos och varit hemskt förvånadmy precious....
Kommentera
-
"Ismeteguidning skulle vara kul, men bara för det stora nöjet att få se guiden borra hål hela dagen..!"
Fast det är klart... När jag varit ute på ismete med guide så har han använt bensindriven borr. Så det borde kanske vara billigare... Eller Ger iallafall 250mm hål, så gäddorna får man ju upp.
Tycker iallafall att det är värt mycket, även om fisken kommer upp med guide! Jag fiskar ju själv, men slipper hantera båten, samt lär mig förhoppningsvis någonting samtidigt... Och som sagt, har fiskat rent privat med proffs vid ett flertal tillfällen och kommer att göra det igen... Och jag kommer inte att tycka att fisken är mindre värd för det!
Hur är det annars med t ex abborr-rekord som kommit upp vid gäddspinn? Dom har ju absolut inte kommit upp för att man (för tillfället) testar nya tekniker på borre!
Kommentera
-
"Ismeteguidning skulle vara kul, men bara för det stora nöjet att få se guiden borra hål hela dagen..!"
Fast det är klart... När jag varit ute på ismete med guide så har han använt bensindriven borr. Så det borde kanske vara billigare... Eller Ger iallafall 250mm hål, så gäddorna får man ju upp.
Tycker iallafall att det är värt mycket, även om fisken kommer upp med guide! Jag fiskar ju själv, men slipper hantera båten, samt lär mig förhoppningsvis någonting samtidigt... Och som sagt, har fiskat rent privat med proffs vid ett flertal tillfällen och kommer att göra det igen... Och jag kommer inte att tycka att fisken är mindre värd för det!
Hur är det annars med t ex abborr-rekord som kommit upp vid gäddspinn? Dom har ju absolut inte kommit upp för att man (för tillfället) testar nya tekniker på borre!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 015 visningar
1 gilla
|