Guidade Fiskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guidade Fiskar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guidade Fiskar?

Tjena, hur staller ni er till guidade fiskar som personbasta? Tycker ni att en guidad tioklubbare smaller lika hogt som en icke guidad. Sjalv tycker jag inte det, langt ifran. Vad sager ni?

Självklart är det roligare om man med hjälp av sina egna kunskaper och prövningar lyckas få en stor fisk. Det säger väl sig själv?
    Så länge man själv fått fisken att hugga samt drillat in fisken själv är det väl helt OK. Men som sagt, samma stolthet över fisken hade jag nog inte känt.

Kommentera

är det en polare som tagit med mej ut o guidat till ett pb så är det lika värt som något annat..
      UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
      minken.bloggsida.se/

Kommentera

Förstår att du är orolig Jenk. Men jag tror ändå att jag kan guida dig någon mer gång. Jag blir imponerad av all fisk som du får, oavsett vem som hjälper dig....

Kommentera

Beror lite på fiskesätt tycker jag. En lax som trollats fram av en guide och som jag vevat in skulle jag nog inte värdera så högt. Men om jag däremot tagit den på spinn under en ev. guidning så skulle det kanske kännas lite bättre. Jag har dock gått den hårda vägen och varje stor fisk har tagit tid. Och nog ger det mer tillfredställelse... Beror lite på vad du menar med "guidad fisk" också...

Kommentera

KG, Tack for guidningen i min hemmavik

Kommentera

Det är ju lite av min specialitet. Att åka runt och lyfta folks hemmafiske med små tekniktips och lite annorlunda metoder...

Kommentera

Den dagen jag kan beställa en guidad tur, som ska ge mig ett PB på gädda har den konsten kommit långt förbi det möjligas gräns! Ni är många här som fångat större gäddor än jag men ingen av er kan garantera mig en 12 kilos. Inte ens i era mest bekanta vatten.
                Men å andra sidan skulle den första gösen ni hjälper mig att få, vara ett PB och för mig skulle den och de kunskaper om gösfiske ni förmedlar vara lika värdefulla som de gäddor och erfarenheter om gäddfiske jag fått och skaffat mig själv.

Och slutligen hur i h-vete ska en vanlig dödlig komma åt en tuna utan guide? Jag är faktiskt inte övertygad om att själv är bästa dräng i alla lägen!

Fast visst skulle det vara en något större bedrift att en tidig morgon på egen hand simma ut på blåvattnet för att framåt kvällningen bogsera hem en halvtonnare, än att dagen lång sitta bekvämt i en kampstol på en charterbåt med guide och veva upp firren och få hjälp med gaffningen av en deckhand. Eller
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Det är inte fisken i sig som är poängen, utan vägen till fisken. ju mer slit och möda du lägger ner, destå större tillfredställelse när den väl sitter där...Tro mig. Men det går att vända på steken lite... Om jag lagt ner ett helvetes jobb på att ett område, och lärt mig det som går om just det fisket och guidar en polare eller kund och dom får en storfisk, så är jag nog fan gladare än den som tagit fisken....Delad glädje, dubbel glädje.
                  Senast ändrad av truttakungen; 2003-12-17, 19:27.

Kommentera

Egen funnen fisk mest värd.

Klart att när man själv letat upp vattnet och lokaliserat ett giftigt ställe då är ju fångsten värd mest. Att bli guidad för betalning är bra för företag eller privatpersoner. Där dom som fiskar inte har någon vana alls. Utan gärna kan känna på hur ett sportfiske bedrivs. Och därefter skaffa sig båt pch fiskeutrustning. Alla guidar vi på något sätt fast utan kontanter. Kanske en kopp kaffe och en macka som tack. MVH Gunnar J.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art