Värt 900:- ??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värt 900:- ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värt 900:- ???

Vet inte om det var värt pengen riktigt, men jag gav 900:- för spö å rulle.

Spöet är ett Abu Garcia Promax TH-836X 7' grafitspö med mycket ryggrad känns det som. Rullen verkar ha fot i polymer? Vafasen! Ska det inte vara kromat där också?

Mest gjorde jag affären för att hjälpa kompisen att få pengar, men lika mycket för att känna en multirulle i handen igen Tänkte börja jiggfiska lite på halvgamla dagar, ev lite båtpimpel också.

Så, till frågan... Var detta värt 900:-? grejorna är från 90-talet och mycket lite använda, max. 5h fiske hörde jag.

Verkar förresten vara ett intressant forum

om du drar en drömfisk på den utrustningen struntar du nog i om du betala 900kr för det. Jag tror det är hyfsat bra deal

Kommentera

Var nog lite i överkant med tanke på att en ny C3:a idag kostar 1000-1200 sek.
      Spöt är svårt att värdera på så vis, men i det stora hela har du en bra utrustning. Ser ju ut att vara i gott skick, och det är huvudsaken.

Mvh Johan Boman / Fiskarboden AB
      Ålands bästa fiskebutik, helt enkelt!

Kommentera

En sak som är viktig att tänka på är att inte alla spön från 90-talet har linringar som klarar spunnen lina, jag vet dock inte hur det ligger till med just spöt du köper.

Om ringarna inte klarar av det hårdare materialet från en spunnen lina så är det risk att linan skaver sönder linringarna och att det skapas "osynliga/knappt synliga" vassa kanter som försvagar linan tillslut.

Men fiskar du med nylon så är det inget problem.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Tycker det var värt pengarna. Men jag är ju lite nostalgisk när det gäller fiskegrejer från 90-talet. Har köpt upp mig på lite ProMax och GoldMax spön och rullar på sistone.
          ProMax spöna kostade ju en rejäl slant redan på den tiden. Har för mig att de låg runt 1700-1800 för de spöna.

En annan fick fiska med Black Max på sin höjd då man var en fattig student.

Köpte ett Maxxar spinnspö på en beg fiske affär som låg under Maxserierna. Betalade cirka 300 och det är kanonskönt. Dock kör jag med nylon så jag vet tyvärr inte hur det beter sig med flätlina.

Och kollar man på tex Tradera vad Ambassadeur går för så tycker jag att 900 var ett helt ok pris. Jag hade köpt setet utan att tveka.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 021 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art