Gädd- & Gösfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädd- & Gösfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädd- & Gösfiske

Tjena!
    Jag och min kompis ska ut någon dag och fiska gädda och gös.

Jag skulle behöva ha lite tips var vi ska fiska när vi fiskar gädda, Ska vi fiska inne i vassen eller på djupare områden ? Vi har fått 10-15 st gäddor inne i vassen men dom har inte varit större än 3 kg. Skulle vilja få något över 5 kg iaf.

Om man fiskar gös , Var ska vi då fiska ? Nära en pir som där det är djupt eller längre ut ?

Kan ni säga några bra gädd- och gösdrag som ni vet fungerar. Det är en hyffsat grumlig sjö. Djupet är runt 1-11 m djupt.

//Kricka

den sjön är nästan precis som den sjön som jag fiskar i det är 10meter på det djupaste och riktigt mycket stoooor gös och gädda och så är vattnet riktigt grumligt. här kommer några drag som jag har köttat mycket gös och gädda på i den sjön: http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=0&sort=date

till gösfisket så ska du fiska där det är djupt och om du kör med flera spön så pröva gärna med någon ytgående wobbler, även mitt på dagen för när det är grumligt vatten så går gösen nära ytan även när solen skiner. kolla gärna in mina bilder för där har jag en del fisk som jag har fått i den lilla grumliga sjön, så kan du se vilket drag jag har fått på osv. du får ha ett riktigt skitfiske!!!
    [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Tjenare.
      På vilket djup ska jag fiska gädda ?
      Vi har fiskat där det är mellan 50-100 cm djupt och fått våra på två - tre kilon.
      Var ska jag fiska för att få dom stora ?

//Kricka

Kommentera

om du ska ha gös så rör sig fisken överallt iallafall i den sjön som jag fiskar i. Men de senaste gångerna så har det funkat bra med ytgående nilsmaster eller med en djupgående wobbler precis bakom båten (ungefär 5meter bakom) men det nappar på wobbler som går djupare också. sen kan du även pröva att köra över djupkanter och grynnor om du har ett ekolod eller vet vart de är gädda får jag mest lite närmare land eller vid grynnor.
        [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Hej. Testa fiska efter gädda om det finns någon markant djupkant i sjön, de brukar trivas efter dessa. Gös kan du få som tidigare nämnts både ytligt och nere vid botten och i mellan skiktet.
          Bete: är som smaken efter baken. Skulle tro att något färggrant flou kan fungera bra i din grumliga sjö. Testa gärna någon flou färgad mkt djupgående wobbler.

Skit fiske på er!
          I näst kast så .....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 209 visningar
          1 gilla