Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bättre fiske när det regnar?
Collapse
X
-
Ytvattnet ligger runt 24 plusgrader nu och nu kommer det en del regn tror fisket kan bli riktigt bra framöver kan nog bli mer fart på fisken.
-
Har väl inte kört så många pass i regn men dom gånger vi gjort de så har vi haft otroligt dåligt fiske.
Antar att de är olika på olika plattser, men det logiska är väl att de bör bli lite mer fart i dom med regn
som kyler ner ytan lite samt ger dom lite "skydd", på den varma årstiden då.
Lämna en kommentar:
-
Jag upplever att regnskurar ofta förbättrar fisket, främst efter abborre. Både under själva skuren och efter, sen tycker jag även att det är skönare att fiska i regn så jag klagar inte
Lämna en kommentar:
-
Mycket beroende på årstid tycker ja själv, angående gäddfiske så tycker jag det kan va bra fiske under sommarn då det regnar och blåser så vattnet syresätts och rörs om och inte ligger som i en gryta.
Haft bra fiske tidigt på våren i låg vattentemp med regn och hagel som får gäddan att börja jaga istället för att enbart fokusera sig på lek.
Vind är för mig väldigt viktigt vid gäddfiske, speciellt i klara miljöer, där vattnet grumlas upp lite och gäddan blir inte lika skygg. Med hjälp av vinden kan man dessutom hitta enormt heta fläckar där vinden legat på ett tag och samlat upp betesfisk.
Lämna en kommentar:
-
Jag var ute igår i Trosa skärrgård och fiskade efter gädda. Det regnade som in i och då nappade det bäst på hela dagen också.
Bl.a en fin gädda på 6,5 kg!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Toni D Visa inläggmåste säga att vi har haft våra allra bästa fiskedagar när det varit halvklart och nästan vindstilla.
Var ute igår i konstant regn i typ 8 timmar. Det högg väl 2 gånger i timmen, men absolut inte lika mycket som efter ett högtryck.
Lämna en kommentar:
-
Så länge vädret är den samma en längre tid så är fisket bra oavsett väder, måste säga att vi har haft våra allra bästa fiskedagar när det varit halvklart och nästan vindstilla.
Just här i Eskilstuna och området runt om iallafall.
Jag har förutom vid ett par tillfällen aldrig haft ett bra fiske när det regnar och blåser, jag tror det antingen bara är en myt eller så är det nåt som gäller vid kustfiske.
Obs! jag snackar gäddfiske nu.
Lämna en kommentar:
-
Det beror väl självklart på vad man fiskar efter, men både aborre och gädda har funkat bra i detta väder.. Dem trögast dagarna har jag haft vid mulet, kvavt och vindstilla
Lämna en kommentar:
-
Regn
Regn har jag upplevt som bra.. Inte själva regnet, men pissigt väder, med regn och starka vindar som rätt snabbt slår över till vindstilla och högtryck.. Men högtrycket ska inte bli för varmt.. Bäst fiske har jag haft när lufttemperaturen varit runt 18-20 grader och solen med korta mellanrum försvinner bakom vita moln...
Lämna en kommentar:
-
Guest repliedSnackar vi regnskurar så kan det väl sätta igång huggvilligheten, helst med åskfronter.
Men regnar det i mängder, flera dagar i sträck, så kan du nog lägga ner trollingen, i alla fall på gösen.
Kanske funkar med V-Jiggning i vissa sjöar.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 062 visningar
1 gilla
|