Falkenberg/Ätran/Kusten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Falkenberg/Ätran/Kusten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Falkenberg/Ätran/Kusten

Tjena!

Jag ska till falkenberg en vecka (åker i morgon) och tänkte försöka mig på lite fiske i denna underbara stad. Skulle gärna vilja testa ätran. Finns det någon som har tips
    ang. detta fiske? Jag fiskar ej med flugspö, kommer att ha med mig två haspelspön, lite metegrejer och endel drag/spinnare/jiggar.
    Om jag tex ska fiska lax, hur fiskar jag det på effektivaste sätt?
    Finns det andra fiskarter som är roliga att fiska i ätran? Abborre, gädda? Öring?

Sen så funderade jag över om det går att dra havsöring såhär års och hur gör man det på effektivaste sätt?

Hoppas någon har koll på detta och kan hjälpa mig =)
    Over and out /M

Ursprungligen postat av Piskfinne Visa inlägg
    Tjena!

Jag ska till falkenberg en vecka (åker i morgon) och tänkte försöka mig på lite fiske i denna underbara stad. Skulle gärna vilja testa ätran. Finns det någon som har tips
    ang. detta fiske? Jag fiskar ej med flugspö, kommer att ha med mig två haspelspön, lite metegrejer och endel drag/spinnare/jiggar.
    Om jag tex ska fiska lax, hur fiskar jag det på effektivaste sätt?
    Finns det andra fiskarter som är roliga att fiska i ätran? Abborre, gädda? Öring?

Sen så funderade jag över om det går att dra havsöring såhär års och hur gör man det på effektivaste sätt?

Hoppas någon har koll på detta och kan hjälpa mig =)
    Over and out /M
    Gå in på turistbyrån i falkenberg och ta en liten brochyr som heter "laxfiske i ätran". Där står var du får fiska med haspel och var du köper fiskekort. Den nedre sträckan nedanför laxbron genererar dåligt med fisk just nu. Men högre upp mot motorvägen finns ett rikt bestånd med både gädda abborre och öring. Ska du kasta efter havsöring så är det väl mynningen som är bäst. Kolla på karta hur du kommer ut på de olika pirerna. Nedanför tullbron krävs inget fiskekort!
    Mvh Linus

Kommentera

Hej Linus,
      Har du några tips på spinnmetoder vid pirerna? Ska man satsa på den nordvästliga eller den sydöstra? Går det att komma åt från land uppe vid motorvägen, det ser lite otillgängligt ut på Eniro-flygfotot...
      mvh
      Anders

Kommentera

om du vill fiska horngädda så kan du göra det vid så gott som alla pirar.

längst ut på piren vid lövstaviken, längst ut på pirarmen, dock svårt att gå, bra bottenmete efter plattfisk.

pirarmen i glommen är även bra fiske

Kommentera

Tack för tipsen, sitter precis och blickar ut över havet vid skrea strand, soligt men blåsigt.
          Ikväll ska jag ska försöka hitta lite lä vid någon av pirerna som tipsats om i den här tråden. Tar med mig ett bottenmete och skeddrag för spinnfiske efter öring, eller vad som kan tänkas ta.

Kommentera

Ursprungligen postat av daljian Visa inlägg
            Tack för tipsen, sitter precis och blickar ut över havet vid skrea strand, soligt men blåsigt.
            Ikväll ska jag ska försöka hitta lite lä vid någon av pirerna som tipsats om i den här tråden. Tar med mig ett bottenmete och skeddrag för spinnfiske efter öring, eller vad som kan tänkas ta.
            Ta dig ut till fyren ikväll om det lugnar ner sig, det har tagits en del makrill från land de senaste dagarna, jag skall dit själv senare tänkte jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 209 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art