GösWobbler?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GösWobbler??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Utöver de som redan nämts har även Strike Pro Buster Deep (både 4+ och 6+) funkat extremt bra.

Webb - www.teamtrogdor.se
    Blogg - blog.teamtrogdor.se
    Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
    Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor

Kommentera

Tack för alla tips,, jag får titta i alla fiskeaffärer och på internet!! Som nogon nämde har jag fiskat med Walley Diver men inte fått så mkt!! Har även provat Caleba´s Walley Runner som nu har slutats att tillvärka,, enligt "experten" Kell Johansson ska vara en extremt bra gös wobbler,, men den värkar inte vara så "extremt bra i våra vatten!!

Kommentera

Det kan skilja ganska mycket från vatten till vatten vilka beten som funkar bra beroende på vilkn sikt det är i vattnet. I mitt hemma vatten funkar fisket oftast bäst på morgonen och på eftermidagen. Beten som har funkat bra för oss är Jesse 11cm, Rapala huskey och Westins jätte

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Lite djupare
          1. Manns 15+
          2. Manns 20+
          3. Bomber 25A

Lite ytligare:
          1. Bomber 16A
          2. Nils Master invincible 15 cm
          3. Lappia

Färg lite beroende på vatten och väder? Själv har jag fiskat bäst på röd/vit och naturliga betesfiskfärger.

Men viktigast av allt!!! Farten är riktigt viktig. Jag lovordar runt 1,5 knop. Därför har jag också haft bra resultat med wobbler som har hård gång och/eller rör sig bra i låga farter.

Du prickar rätt om du vet vilken fart du ska fiska i. Väljer bete efter fart. Väljer ett bete som gösen kan tänka sig tugga på. Rätt färg för ditt vatten och väder.

Bara att ut och nöta...

*Övervärdera inte gösens skyggande för vajertafs, iaf inte i grumligare vatten. Jag körde länge med nylon och va petig som fasen. Sen provade jag så småningom med tafs och det har inte gett sämre resultat. Blir annars onödigt synd om gäddstackarna som ska simma runt med wobblers i truten...

Kommentera

Jag har haft mycket lycka med en blå tormantor från abu har inte ett enda bom pass med den på ca 10 pass Föra passet var det enda som funkade provade med bomber, nilsmaster walleyrunner inget som funkade så satt jag på abus blåa tormanator bang en 2,6 kg gös tror den kostar 69 kr eller 79 finns med abus sortiment. kan starkt rekomendera den

Kommentera

Förra säsongen hade jag ett ganska bra gösfiske med Smithwick under ett par tre veckor. Sen föredrog de andra wobbler istället. Detta har jag råkat ut för fler gånger. Ett tag är det ett visst märke som är skitbra men sen ratar gösarna dom och vill ha annat istället. Jag brukar därför försöka blanda wobbler med olika storlekar, färger och gång litegrann. Men ett par Smithwicks har sin givna plats i beteslådan.
              Mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 063 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art