Braxarna som gör mig vansinig! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Braxarna som gör mig vansinig!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Braxarna som gör mig vansinig!

Tjenare alla specimen fiskare..Jag har hållt på ett ställe och fiskat efter grymm stora braxar, på den ställe där jag har hållt på har jag lyckas lura en del fina braxar strax över 5 kg som tip nu i år.Det som jag vill säga att det simmar mycket store braxar i detta vatten och jag LOVAR jag har sätt de!! Problemet är att de är omöjliga att få upp dom!! Jag har försökt att mäska med allting och kört vanling med mask eller majs och annat..Vad ska jag göra de gör mig galna ,, fattar inte varför jag ber om hjälp för jag vet inte vad jag ska göra längre. Skit Fiske På Är!!!

Kan inget om detta, men läste om en som körde nån variant på flötestrolling efter grov Brax....

Kommentera

Försök med 3-5 stora daggmaskar. Jag vet inte hur dina braxnar svarar på din mäskning för det beskriver du inte.
      I Mjörn där jag fiskar är det helt uteslutet med mäskning då övriga arter är där på direkten och gensat äter upp mäsket innan braxnarna kommer fram. Vi kör med storlek 1/0-2/0 på krokarna och som sagt 3-5 stora daggisar. Det har gett oss framgång. Majs och andra beten har vi provat men det är daggmasken som är överlägsen som betesval

Kommentera

Jag tycker braxar hugger på det mesta tyvärr.. för mig så är brax en lika rolig fisk att få som mört då jag inte kan äta den i god min. Jag kan marinera sn*ppen och hänga med på nästa fisketur så ska du se att de hugger.. Annars kör på mask, jag har fått tunga braxar när det varit som hetast ute, mycket sol.

Kommentera

Ursprungligen postat av musicpanda88 Visa inlägg
          Jag tycker braxar hugger på det mesta tyvärr.. för mig så är brax en lika rolig fisk att få som mört då jag inte kan äta den i god min. Jag kan marinera sn*ppen och hänga med på nästa fisketur så ska du se att de hugger.. Annars kör på mask, jag har fått tunga braxar när det varit som hetast ute, mycket sol.
          Är det maten man är ute efter så är det ju smidigare att dra till ICA.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 057 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art