Nån mer än jag som har vredgat gudarna på något vis och har drabbats av en gäddförbannelse?? jag Kan helt enkelt inte fånga en gädda i god kondition.. heelt omöjligt. fiskar inte så mycket gädda, men har 3 fiskar över 108cm och ett pb på 7980g... tog en gädda igårkväll på 112cm och imponerande 7,3 kg!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddförbannelsen!
Collapse
X
-
Fiska i vatten där gäddorna har bättre kondis...
98 cm 7.86, 94cm 4.4.... Det är två olika gäddor jag fångat i år. I olika vatten. I det ena vattnet simmar det fina gäddgodisar, i det andra finns det mest micromört och små löjor som mat...
-
Gäller och ha lite flyt nu efter leken och på sommarn med gäddorna... Dom har inte lika bra kondis helt enkelt, dom äter men gör sig av med mycket energi i det varma vattnet. Har själv fångat en del gäddor nu, en del är smala, men en del kan samtidigt ha relativt bra kondis, gäller och ha lite tur att just gäddan man får kanske tryckt i sig någon brax eller något.
Kör på bara är mitt råd ! Gäddorna du får har bra längder, tillslut så får du en gädda som käkat upp sig lite, tro mig...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ezox Visa inläggNån mer än jag som har vredgat gudarna på något vis och har drabbats av en gäddförbannelse?? jag Kan helt enkelt inte fånga en gädda i god kondition.. heelt omöjligt. fiskar inte så mycket gädda, men har 3 fiskar över 108cm och ett pb på 7980g... tog en gädda igårkväll på 112cm och imponerande 7,3 kg!!!
.................
Tomas
Kommentera
-
i det här fallet var det srömmande vatten nedan en kraftverksstation, väldigt mycket bytesfisk i form av mört, borre, id, brax och löja. och om lite mer än en vecka leker löjan.... då hade fisken varit fet istället! grr
Ursprungligen postat av Pixies Visa inläggdoes it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'
Kommentera
-
Bleinge kondition
Själv har jag oxå jävla otur med konditionen på gäddorna har fisk på 113, 111 och 108 cm som väger 8kg....sen hade jag en jävla tur när min dam på 115cm vägde 12,56kg , tagen i samma område som dom tidigare nämda. Det finns undantag.
polarn nämde nått om att man skrivit i fiske för alla att gäddorna i kalmarsund börjar få blekinge kondition.... hmmm jag undrar vart då? Det fiskas välldigt mycket här omkring men det kommer inte upp många 10:or ur sundet varje år....
Kommentera
-
I strömmande vatten får gäddan jobba hårdare i allmänhet = Mer förbränning = Smalare fisk? men kanske desto starkare. En teori bara.
Kommentera
-
precis vad jag har misstänkt, men jag tyckar att med all den maten dom har så borde dom kunna vara lite rundare iaf. när löjorna leker så brukar dom vara riktigt runda däremot, och det är inte långt dit
Ursprungligen postat av karki Visa inläggI strömmande vatten får gäddan jobba hårdare i allmänhet = Mer förbränning = Smalare fisk? men kanske desto starkare. En teori bara.does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 058 visningar
1 gilla
|