Antal Trekrokar wobbler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antal Trekrokar wobbler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hehe..
    Inte heller jag har tagit bort och fixat med krokar, men det ska nog göras lite nu på tex. min Grandma där den bakersta kroken nästan alltid sitter in i gälarna på mindre gäddor. Jag kommer att ta bort den och köra den främre med extra fjäderring och den mittersta med fjäderring-lekande.fjäderring-krok.

Kommentera

Finns ngt som heter kraftavbitare också om kroken sitter förjävligt . Fast jag kör själv gärna med 2st 3 krokar på mina wobblers och har oftast plockat bort mitten och har förlängt den främre med lekande och 2 fjäderingar. Tycker det funkar nice

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
        Finns ngt som heter kraftavbitare också om kroken sitter förjävligt . Fast jag kör själv gärna med 2st 3 krokar på mina wobblers och har oftast plockat bort mitten och har förlängt den främre med lekande och 2 fjäderingar. Tycker det funkar nice
        Har testat alla möjliga varianter på längre wobblers med 3 st krokar på. Tycker den varianten du kör ofta krokar fisken snett, då de gärna vill sitta med främre kroken i mungipan, så hamnar den bakre ofta i ögat, kinden eller sidan/ryggen på fisken så det dels blir "paravan-effekten" men också lämnar elaka sår.
        Tycker ändå efter allt testande att 3 st trekrokar funkar bäst på wobbler som Westins jätte. Lätt att kroka av ändå tycker jag och sitter det styggt finns som du säger alltid avbitare till hands.

Kommentera

Bumpar en gammal tråd.

Tröttnat på westinarens 3 krokar och riggar om till en trekrok. Är det fler där ute med några synpunkter?

Kommentera

Jag provade igår att ta bort den mittersta kroken och förlorade 3/3 hugg. Mitt tips, behåll kroken i mitten och dumpa dom två andra eventuellt bara den främre.

Kommentera

Jag kör bara med JW bigcrank och fatcrank, wolfcreek 26 och 30cm.jag tar bort främre kroken och kör dubbla fjäderringar på mitten och bakre kroken. Eller, tar bort mitten kroken och har fjäderring lekande fjädering på främre krok och dubbla ringar bak. Känns som att dom presterar ganska lika, vad jag kör me beror mest på vad jag har hemma när jag moddar dom.
              3st trekrok känns rätt onödigt och skadar i regel fisken i onödan. (Enligt mina erfarenheter)
              Fatcranken som bara har 2 krokar kör jag me dubbel ring.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
                Sen kan man köra helt utan krok, är riktigt bra ibland och underlättar oftast avkrokningen avsevärt, sällan man ens behöver ta in gäddan i båten.
                Det har jag aldrig tänkt på! Ska fan testa!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 021 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art