Ursprungligen postat av Pitefiskarn
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dumma jävla svärfar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tyvärr så är det ju så det är på många ställen.Ursprungligen postat av Pitefiskarn Visa inläggFick höra följande av min sambo:
Svärfar och hans fru hade varit ute och lagt nät och fått bra med abborre ( 36 st fina matfiskar ) och en rejäl gädda ( data okända ) och dom klubbar den för att äta den........ Blir så förbannad och otroligt besviken, har snackat med honom om nätfisket överlag, speciellt stora gäddor i nätet. HELVETES trög gubbe :-( :-( Nu ska här utbildas i veckan...... ARG !
Särskilt äldre folk som förr fiskade för att "överleva"..så kan dom tydligen inte sluta rovfisket som INTE på något sätt är nödvändigt, möjligtvis för att käna pengar, så jäkla DUMT.
Är själv omringad av rovfiskare och tycker det är väldigt jobbigt när man själv kör för det mesta med C&R. bl.a när jag för några dar sen fick en gädda på 10+ och såklart lät den simma tillbaka, så var ju många i min närvaro väldigt skeptiska på att jag inte tagit hem den, blev till och med kallad "har du blivit knäpp" för det...."varför fiskar du om du ska hålla på att släppa tillbaka dom" och all skittrams.
Antingen måste ju folk tycka det är kul att komma hem med en 10+ gädda att ha att skryta med, eller så har väl många tyvärr "bara pengar i skallen".
Men tycker såklart att man ska få fiska sig några Gäddor eller Abborrar till husbehov, men när man fiskar så det inte är hållbart, eller tar upp storgäddorna som det inte är särskilt gott om, då kan ni bannemi ge er f*n på att jag blir arg.
Att fånga den riktigt stora gäddan kräver tid, och framförallt tålamod!
Kommentera
-
här i säffle så var det några ryssar som la nät tvärs över byälven mitt inne i säffle så där är ju ett prakt exemplar på tjuvfiske och nätfiske på en gång.Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggOm man nu vill sätta stämplar på folk så är jag invandrare också...
Vilka menar du med invandrare. Är somalier och afganer lika benägna att lägga nät (i Konungariket Sverige)?
Själv har jag aldrig lagt nät i hela mitt liv eller trängt mig före/mellan sportfiskare - oavsett om de är "svenskar" eller romer.
Du är ute på hal is så tagga ner några snäpp och sluta hoppa på alla nätfiskare och "invandrare".
Förresten: Jag är avis på den stora laken du tagit... spöfångad, hoppas jag
tackar så mycket laken var självklart spöfångad med tanke på vad jag har skrivit i mina andra inlägg angående nät
det var även min första lake
[FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]
Kommentera
-
Nu tycker jag att du ska ta och tagga ner, du trackar ner på utveklingsstörda, invandrare och är allmänt gapig.Ursprungligen postat av twinpower_feskarn******du är för ******** för att förstå sånnt här. så gå och bryt av dina spön ist för det är en sak som du är bra på.
Sådana saker hör inte hemma här.
Lyssna på TAMTAM och Da_Mose det är två visa herrar.Senast ändrad av Quivertip; 2009-05-29, 06:38.
Kommentera
-
Vilket bra och fint svar jag fickUrsprungligen postat av twinpower_feskarn****** du är för ***********för att förstå sånnt här. så gå och bryt av dina spön ist för det är en sak som du är bra på.
Om jag inte visste bättre skulle man kunna tro att du inte kunde svara för vad du nu står för?
Senast ändrad av Quivertip; 2009-05-29, 06:38.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 157 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av uditsen
2025-07-29, 09:05
|
||
|
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
|
15 svar
1 106 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Kulfisk
2025-08-24, 13:59
|
||
|
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
|
104 svar
6 832 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup
2025-10-19, 20:04
|
||
|
Startad av Classe69, 2023-04-12, 20:23
|
68 svar
3 654 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-12-28, 22:06
|
||
|
Startad av Bjorn88, 2023-10-23, 20:10
|
6 svar
683 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Villespinn91
2026-03-24, 19:53
|
för övrigt är jag gammal medlem från sportfiskeforum.se!
Kommentera