Dumma jävla svärfar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dumma jävla svärfar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inlägg
    fan ja hatar nätfiske!!! det är bara lata utvecklingsstörda idioter som håller på med det för att de inte klara att få fisk på spö!!! den som vill ha fisk men som inte klarar att fånga på spö kan väl för fan köpa fisk utav någon som fiskar väldigt mycket. om någon skulle fråga mig om jag kunde fixa en gös lite då och då så skulle jag givetvis åka ut och dra upp en gös utan att tveka. det värsta av allt är att det är ett jävla djurplågeri med nät!!! alla håller på å klagar i tv om att de plåckar dun från gäss när de lever och det kan jag hålla med om att det är ett jävla djurplågeri men nätfisket är det aldrig någon som klagar på och säger att det är djurplågeri. jag blir så jävla förbannad!!!!!
    Det är ganska lätt att se vilken ålder du har genom att läsa ditt inlägg......

Prova att dra en krok genom din egen läpp och låtsas som att det inte gör ont, allt fiske är djurplågeri hur man än vill se på det.

Och att sen gå och köpa fisk av en yrkesfiskare istället för att lägga ut ett par nät själv gör ju garanterat saken ännu bättre?

Eller varför inte köpa ett par kg odlad norsk lax, det har ju bara gått åt 10 kg annan fisk för att göda upp den lilla fisken......

Nej, jag säger återigen som TAMTAM. Med åldern kommer rutinen att kunna se saker på mer än ett sätt.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

fan ja hatar nätfiske!!! det är bara lata utvecklingsstörda idioter som håller på med det för att de inte klara att få fisk på spö!!! den som vill ha fisk men som inte klarar att fånga på spö kan väl för fan köpa fisk utav någon som fiskar väldigt mycket. om någon skulle fråga mig om jag kunde fixa en gös lite då och då så skulle jag givetvis åka ut och dra upp en gös utan att tveka. det värsta av allt är att det är ett jävla djurplågeri med nät!!! alla håller på å klagar i tv om att de plåckar dun från gäss när de lever och det kan jag hålla med om att det är ett jävla djurplågeri men nätfisket är det aldrig någon som klagar på och säger att det är djurplågeri. jag blir så jävla förbannad!!!!!
      OM fiskarna har fysiska/psykiska känslor, så tror jag inte dom skall vara i ett sådant psykiskt/fysiskt välmående efter en drill på några minuter :P Kan ju tänka mig vilken panik dom ligger i...
      ...............___@@@__
      ......_____//____?____\______
      ----o------C & R-POLICE----@) NEE NOR NEE NOR
      -----`--(@)=====+====(@)-

Kommentera

Tycker också nät är rätt tråkiga. Fiskade för för två veckor sedan och på första stället låg det tre nät som spärrade av längsgående stranden vi fiskade. Vi flyttade oss en mil ca och fiskade av ett nytt ställe. Här låg fyra nät. Flyttade efter ett tag igen till ett tredje ställe. Nu var det sex garn var av två knutna i stolpar på land. Flyttade man sig en bit bort såg man hur näten låg strategiskt runt öarna och uddarna för att på bästa sätt spärra av alla vägar in mot land. Antar det var laxgarn för det är väl många som vill ha laxen när den går upp i Mörrumsån. Motivationen till fiske försvan efterhand även om man försökte intala sig att fisken skulle se näten nu på dagen i det klara vattnet och ta våra drag i stället för att fastna.
        Behöver jag tillägga att vi inte fick nått?

Allt känns så sjukt bara. Dom gnäller om att det inte finns någon torsk bitvis i östersjön. Ok vi har ganska mycket torsk här tycker jag om än ganska små oftast. I mörrum sätter dom i smolt av öring och lax för att öka bestånden. Helt sjukt att vem som får kasta i garn sen bara för att det är havet och man alltid fåttt göra det. Det rimmat ju dåligt med utrotningshotad torsk, en satsning på sportfisket. Tur säkert inte många fiskare i mörrum vet hur mycket garn det finns. Inte så bra reklam direkt. (borde kanske inte ens skrivit det)
        Ok att yrkesfiskare har rätt att försörja sig men att vem som också under dessa förhållanden får fritids fiska med nät kan jag inte se hur någon kan försvara och varför det inte är förbjudet.
        Eller jo det kan jag. Det handlar säkert om fega politiker som som fjäskar röster och vet för jag känner tyvärr att dom flesta tycker det är helt ok med nät fiske om dom inte är sportfiskare förstås. Och eftersom dom flesta gillar nätfiske låter politekerna det vara så. Sen har ju många fiske rätt också bara för att dom äger mark och då får dom ju näta även om dom kanske försörjer sig på annat eller kanske hade kunnat om dom velat. Men nej då deras nät ska minsan ut för det har dom rätt till. Och om någon politiker hade råkat säga nått om det hade det säkert blivit ett himla liv bland alla dessa många som gillar nät och inte minst markägarna vilket man kan förstå.

Förstår att någon här eldade näten. Kanske fel väg att gå men det blir i alla fall färre nät.
        Inte konstigt man inte fått fisk på länge och att dom gnäller uppe i mörrumsån även om lågt vatten kanske är den största andledningen. Men laxtrappor och kraftvärk hör väl inte till tråden så låter det vara.

Och till er nätfiskare som kanske läser det här. Ni kan väl i alla fall lägga näten en bit bort från dom platser som är kända som bra fiske för sportfiskare främst från land och ta era båtar och lägga näten längre ut eller utanför öar en bit bort om ni nu ska ha dom upp mot land så vi slipper se dom. Ganska respektlöst att lägga nät längs en bra sportfiske strand är min åsikt.

Kommentera

Någon har inte alla indianer i kanoten...

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
            Det är ganska lätt att se vilken ålder du har genom att läsa ditt inlägg......

Prova att dra en krok genom din egen läpp och låtsas som att det inte gör ont, allt fiske är djurplågeri hur man än vill se på det.

Och att sen gå och köpa fisk av en yrkesfiskare istället för att lägga ut ett par nät själv gör ju garanterat saken ännu bättre?

Eller varför inte köpa ett par kg odlad norsk lax, det har ju bara gått åt 10 kg annan fisk för att göda upp den lilla fisken......

Nej, jag säger återigen som TAMTAM. Med åldern kommer rutinen att kunna se saker på mer än ett sätt.
            nu är det ju så så att jag drar mycket hellre en krok igenom läppen och sedan tar ur den efter ca 5minuter än att sitta fast i ett nät i över ett dygn, och när jag skrev att om någon ville köpa fisk utav mig så menade jag ju naturligtvis inte att de skulle gå och handla utav yrkesfiskaren utan att de skulle köpa en fisk som är tagen på spö. förresten så tror jag inte att det gör så ont på en gädda när den har en krok i läppen för om någon skulle kroka mig och dra så mycket han/hon orkar så skulle jag ju naturligtvis följa med och inte dra emot så mycket jag orkar
            [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Inte första gången detta diskuteras. Det är ok att lägga nät ibland om man brukar fångsten. Inte för att jag gör det, jag tycker inte om nät ( försvarar det absolut inte ) men så länge det inte missbrukas kan vi sportfiskare inget säga, det är som sagt inte smärtfritt att få en krok fastnitad eller som vid de tillfällen linan går av. Tänk själv en Westins jätte i käften.

Kommentera

Sen handlar det inte om ifall fisken lider av en krok i läppen utan om mjölksyran fisken får. Där är det riktiga djurplågeriet så fiska inte med för små saker om ni vill skona fisken.

Kommentera

Du blänkarn ta och kolla upp om dom näten ligger där lagligt som du beskriver det så undrar jag dom får lägga näten så ta gps posion och medela kustbevakningen .

MVH nimo

Kommentera

nu är det ju så så att jag drar mycket hellre en krok igenom läppen och sedan tar ur den efter ca 5minuter än att sitta fast i ett nät i över ett dygn, och när jag skrev att om någon ville köpa fisk utav mig så menade jag ju naturligtvis inte att de skulle gå och handla utav yrkesfiskaren utan att de skulle köpa en fisk som är tagen på spö. förresten så tror jag inte att det gör så ont på en gädda när den har en krok i läppen för om någon skulle kroka mig och dra så mycket han/hon orkar så skulle jag ju naturligtvis följa med och inte dra emot så mycket jag orkar
                    Fisk lämnar man inte kvar i nätet i över ett dygn, då blir den väl snudd på oätlig.

Har du tänkt på en sak. Om du som spöfiskare säljer fisk som du fångar så blir du en.....yrkesfiskare, eller iaf delvis en yrkesfiskare.

Du som människa skulle följa med för att du vet vad en krok är och även för att du vet att det gör minst ont att följa med. En gädda, eller något annat djur för den delen, vet inte vad en krok är och att de kommer att bli frisläppta så fort de blivit invevade.

Vem har mest rätt till att fiska? En gubbe som vill äta lite fisk till middag och tar upp lite med några nät eller en sportfiskare som för nöjes skull drar upp fisk och sedan släpper tillbaka dem igen?

Jag fiskar 99% med spö, släpper tillbaka 99% av min fisk men fiskar även med nät någon gång per år. Jag är fullt medveten om att fiske är djurplågeri men accepterar det.

Men visst, vissa "fritidsfiskare" lägger ut massvis med nät och märker bojjarna med hela familjens namn, respekterar inte 3-meterskurvan, spärrar för djupfåror eller hela inlopp etc. etc. och det är inte OK men det finns regler mot sådant. Som många andra här säger, ring KBV om man upptäcker något skumt i havsregionerna.
                    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Pitefiskarn Visa inlägg
                      Fick höra följande av min sambo:

Svärfar och hans fru hade varit ute och lagt nät och fått bra med abborre ( 36 st fina matfiskar ) och en rejäl gädda ( data okända ) och dom klubbar den för att äta den........ Blir så förbannad och otroligt besviken, har snackat med honom om nätfisket överlag, speciellt stora gäddor i nätet. HELVETES trög gubbe :-( :-( Nu ska här utbildas i veckan...... ARG !
                      Eh, vad är problemet? Han tog upp all fisk och åt den? Om han hade bonkat den och slängt i den igen hade jag väl förståt lite om vad du snackade om men nu greppar jag inte alls.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 131 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art