Karpfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpfiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Karpfiske!

Jag håller på att mäska upp en plats i en liten damm där det finns karp.
    Har alldrig fiskat karp förut men det börjar bli dags att göra det när man har dom nära där man bor. Det finns även Brax,Sutare,Ruda,Sarv i dammen.
    Nu har jag mäskat fem kvällar irad och tänkte fiska där imorgon eftermiddag-natt. Ska jag slänga ut mäsk samma kväll som jag ska fiska? isåfall hur mycket?
    Jag har slängt ut mellan 6-7st bollar mäsk varje kväll. Fodermajs,hampa,hästmussli,mm + 8-10st boilies.
    Tänkte köra med två spön med bottenmete och ett matchmetespö.

Är tacksam för alla tips....

Jag gick runt dammen igår och såg stora svallvågor på ett par ställen och så såg jag en koikarp som stog nära mäskplatsen.
    En fiskekompis till mej fick en karp där för ca:12-15år sen och den vägde 7,8kg.

Du kan mäska, men mäska inte för hårt bara. Och du fiskar ju med dt som du meskat med och fåt fisken att äta i sjön. blir det inget får du testa byta smak på kanske boilisen lr ta bort dem helt å bara köra partikelfiske. bara att testa sig fram å inte ge upp!! ibland kan man ha många bompass på karp innan det händer något, de e smarta å knepiga fiskar.

skitfiske på dig

Kommentera

Ursprungligen postat av Björkis1 Visa inlägg
      Du kan mäska, men mäska inte för hårt bara. Och du fiskar ju med dt som du meskat med och fåt fisken att äta i sjön. blir det inget får du testa byta smak på kanske boilisen lr ta bort dem helt å bara köra partikelfiske. bara att testa sig fram å inte ge upp!! ibland kan man ha många bompass på karp innan det händer något, de e smarta å knepiga fiskar.

skitfiske på dig
      Tackar för det tipset!

Jag ska äta lunch nu sen ska jag göra iordning grejorna och åka iväg till dammen.
      Är så jävla sugen på att börja fiska så jag håller på att bryta ihop...he he!!

Kommentera

Np, skriv gärna hur det gick sen för dig. Alltid kul att få höra lite resultat oxå.

Kommentera

fy fan va häftigt! Jag fick en gräskarp på 10880gr. 94cm lång 56cm runt buken.

Kommentera

Grattis som fan! kul att de fungerar för dig!! längtar till metet nu.... blir klar med renoveringen av nya lyan nästa vecka sen blir de fiska av =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 369 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art