Förbjudet att kopiera ämne? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förbjudet att kopiera ämne?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förbjudet att kopiera ämne?

Är det förbjudet att kopiera ett ämne till fler passande kategorier?

Hade en fråga om Daiwa Luna 300 som jag tyckte passade i fler kategorier och lade frågan i 3 olika sådana. Detta för att öka chansen för svar.

Om det inte är tillåtet, varför finns då möjligheten?

Crossposting kallas det, använd sök-funktionen mer aktivt är mitt förslag.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

gör man flera trådar med samma ämne är det helt omöjligt för folk att försöka följa dom sen, om det finns flera st. Oftast hittar väl folk ens tråd om det är folk som vistas på den forumsdelen den passar in i.

Att funktionen finns har troligen att göra med att funktionerna nog inte är skapade från scratch. Men det är bara en gissning.

Kommentera

Ok! Ska inte hända igen. Trist bara när man inte vet om att det är otillåtet och någon moderator låser tråden med kommentaren "orka!"
        Vill minnas när jag blev medlem här att det inte var lika nedlåtande och kalla kommentarer som idag. Gjorde någon medlem ett misstag så förklarade någon moderator reglerna och så var det klart.

Det disskuteras ständigt hur man hanterar en gädda mest humant...

Tack Sg och Alessandro för ett humant svar!

Med vänliga hälsningar: PederE

Kommentera

Vet inte om funktionen finns, men man borde kunna "kategorisera" en tråd i fler än en kategori?
          sigpic

Kommentera

PE, håller nog med dig, FS är bäst på nätet och det har lett till att det är så enorm mycket mer trafik här och det sliter på dom obetalda (utgår jag ifrån)moderatorerna.
            Jo, det är sant att det finns många dubbeltrådar med nästan samma innebörd oftast av newbies (nya medlemmar) som gör drive-bys (betyder ungefär att man slänger ur sig samma fråga på en massa internetsidor,t,ex "hur får jag bäst gädda?" på 5 olika sidor).
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Orkar man inte längre ta hand om sina användare på sidan som moderator passar man inte längre som det, kan jag då tycka.

Kommentera

Här är den tråkiga moderatorn som skrev "orka" innan jag stängde tråden. Om du tyckte det var opassande så förstår jag dig och jag ber därför om ursäkt. Själv tycker jag inte att det var särskilt otrevligt skrivet men jag anstår att det uttrycker en viss uppgivenhet, jag gissar att jag var lite sur eller någonting för tillfället.

Sg har förklarat varför korspostning är oönskvärt, detta forum har så pass många subforum att man lätt kunnat posta samma fråga i 3-4 stycken utan att tråden skulle ligga fel, hade alla gjort det så hade FS snabbt blivit tråkig läsning. Dessutom är det både för läsare och postare enklare om diskussioner hålls i färre trådar, då är det enklare att gå tillbaka till dom senare och det är enklare för postaren ha översikt över sina svar.

Orsaken till att jag var så bitter i tråden var att jag tidigare stängt en av trådarna med meddelandet *korspost*, jag gick senare tillbaka och såg att det skapats tre från början och stängde en till tråd med det tristare meddelandet. Hade jag sett alla tre trådarna från början så hade det antagligen inte hänt. Sen spelar det nog in att PederE har varit medlem en längre tid och har fler än 200 poster under bältet, då kan man ha en annan inställning än man har till någon nyreggad.

Men helt klart, point taken.
                Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av Könberg Visa inlägg
                  Här är den tråkiga moderatorn som skrev "orka" innan jag stängde tråden. Om du tyckte det var opassande så förstår jag dig och jag ber därför om ursäkt. Själv tycker jag inte att det var särskilt otrevligt skrivet men jag anstår att det uttrycker en viss uppgivenhet, jag gissar att jag var lite sur eller någonting för tillfället.

Sg har förklarat varför korspostning är oönskvärt, detta forum har så pass många subforum att man lätt kunnat posta samma fråga i 3-4 stycken utan att tråden skulle ligga fel, hade alla gjort det så hade FS snabbt blivit tråkig läsning. Dessutom är det både för läsare och postare enklare om diskussioner hålls i färre trådar, då är det enklare att gå tillbaka till dom senare och det är enklare för postaren ha översikt över sina svar.

Orsaken till att jag var så bitter i tråden var att jag tidigare stängt en av trådarna med meddelandet *korspost*, jag gick senare tillbaka och såg att det skapats tre från början och stängde en till tråd med det tristare meddelandet. Hade jag sett alla tre trådarna från början så hade det antagligen inte hänt. Sen spelar det nog in att PederE har varit medlem en längre tid och har fler än 200 poster under bältet, då kan man ha en annan inställning än man har till någon nyreggad.

Men helt klart, point taken.
                  Kommer inte bli någon mer korspost Låt oss lägga det bakom oss

Kommentera

Jepp, det räcker bra med en tråd om respektive fråga/ämne. Sedan kan vi modderatorer ibland bli tydligare när vi skriver våra kommentarer om varför en tråd blivit raderad/sammanslagen/stängd. Vi bättrar oss framöver.

När det gäller moddningen av forumet så sker det så fort vi moderatorer hinner. Ibland dröjer det längre än andra gånger. Vi har alla jobb att sköta så vi driftar forumet på fritiden så det blir tyvärr fördröjningar ibland. Nu lutar det åt att mina fredagar blir lediga framöver så jag hoppas hinna beta av mängdjobbet på fredagar och sedan underhålla de andra dagarna. Men självklart behöver både jag och moderatorerna datorfria dagar för att koppla av emellanåt.
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 077 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art