hehe nej du har tur att det är foten
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Handikapp-fiske
Collapse
X
-
Släppte mina kryckor i februari efter 18 månaders konvalecens efter ett krossat underben. Satt först i rullstol med hoffmannställning och sen blev det gips. Var ute en ggr med ställningen (var jävligt plågsamt) men med gipset och kryckor blev det flera rundor fiske från land, både bottenmete i havet och gädd- o havsöringsfiske längs en å. Packade utrustning noggrant i en behändig ryggsäck med färre antal beten i mindre lådor. Tog det väldigt lungt när jag var ute o körde korta rundor som var rätt så genomtänkta innan man var på plats. Skulle vara mycket försiktig med att få gipset blött, såren under är känsliga som fan, fick själv två infektioner som drog ut på läkeprocessen med ca 2 månader. Blev inga direkta succéfisken men bara känslan av att kunna vara ute och fiska var belöning nog. Hoppas op:n går bra och lycka till med fisketurerna!
Kommentera
-
Skönt att höra att du kommer slippa ha ont i fortsättningen(förhoppningsvis) Philip. Själv har jag ingen erfarenhet av handikappsfiske men du verkar ha fått ganska bra tips här. Hoppas allt blir bra så kan vi ses på någon jerkträff i framtiden. Ha detNAJ! Jag plurra igen!
Kommentera
-
Att utöva sin hobby trots blindhet.
Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggman kan göra allt som man gjort innan . var glad att det bara är en liten tillfällig svacka.
på lördag ska jag ut med en gammal fiske kompis som förlorade synen för ett tag sedan.
kanske finns någon här som har bra tips för blindfiske?
Han hade fingertoppskänsla som få. Så detta handikapp var inget problem för honom. Så erfarenheten av det hela blir ju att trots handikapp så finns det stor glädje i livet.
RolfSenast ändrad av Harmageddon; 2011-03-10, 23:01.
Kommentera
-
Hoppade på kryckor i 6 veckor på sommaren för 4 år sen för jag fick en vass pinne på foten när jag körde hoj i skogen. så skar upp halva foten plus två näver (hade inte enduro stövlar,dåjag bara skulle testa hojen ) Men gav inte upp varken fiske eller hojkörningen . fick inte köra hoj på 3 veckor men va på hojen två dagar senare . Och fisket va rätt jobbigt med hade en skrinda bunden till midjan. Jag fick inte bli blöt heller då jag hade ett stoort och djupt sår som dom inte kunde sy då jag väntade åka in. Va inne på akuten 9 timmar senare efter olyckan så dum som man va. Men är rätt envis och gillar inte plåtserkåken .
Men Allt går bara man vill är det jag försöker komma till .
Lycka till med op:n och skitfiske på dej!Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 024 visningar
1 gilla
|