Går i valet och kvalet vilken rulle man ska köpa men gillar räkneverksrullar och då ligger valet mellan Daiwa SG47 och Penns räkneverksrulle 20LC frågan är ju vilket som är det bästa valet!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Då var Röst-resan bokad!
Collapse
X
-
BBRF: vecka 34 är 15 -21 augusti typ!
Vi fiskar från en diesel-båt vi har bokat på Röst fiskecamp!
Själv har jag aldrig fiskat i norge innan men varit sugen på det länge! Dock var en av dom som ska med uppe där i somras!
Gym går jag inte på man kan förlora viktiga kalorier!
Kommentera
-
Originally posted by Danken
Går i valet och kvalet vilken rulle man ska köpa men gillar räkneverksrullar och då ligger valet mellan Daiwa SG47 och Penns räkneverksrulle 20LC frågan är ju vilket som är det bästa valet!
Vill du bara köpa en rulle av dessa välj då Daiwan, Pennrullen har slutat säljas pga. i vissa fall dålig tillförlitlighet.sigpic
Kommentera
-
Jag föreslåt att köpa en Ambassadeur, man vill ju inte missa Guldrullen om man får på en fetingtorsk...... Skulle jag köpa en idag så skulle det nog blir någon av de nya 9000 eller 10000 som är på gång. 7000 Synkro är ju också bra. Jag är kanon-nöjd med min Mörrum 7700CL trots att den började krångla på sista resan, den ligger ju dock i ett annat prisläge.
Men som Sturgeon säger så ta definitivt med minst en rulle + spö i reserv. Kanske en vanlig Amb 7000 Classic, kostar ju inte så mycket. Vi har varit med om både skurna rullar, utslitna slirbromsar m.m. på våra resor, dock oftast på billigare junk-rullar som Okuma i typ 400:- klassen. Men jag vet även av Ambisar som skurit och fått spolaxlarna krökta.....värt att tänka på.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Bebest: Japp mkt seriös!
Givetvis så ska det med reservprylar upp! Har redan ett 20ibs spö samt. en ambassdeur 7000 syncro och ett par äldre penn-rullar men tänkte stärka upp utrustningen med ett tufft Ultimate stand up spö på 20Ibs samt en ny rulle som jag inte bestämt mig för än! Daiwan har jag sneglat än så länge!
Guldrullen bryr mig inte mkt får jag säga, finns det bättre prylar än ABUs så köper jag givetvis dem!
Torsk och sej ska det jagas, Liksom hälleflundra! Men en grov bleka på lätta grejor låter inte fel!
Kommentera
-
Det kommer nya linor från de stora tillverkarna till nästa säsong men frågan är om jag ändå inte skulle välja att vara en försiktig general och välja välbeprövade linor av nuvarande generation typ PowerPro, Gorillabraid och FINS. Då vet man hur linan funkar.
Herculine har varit med något år nu men inte tagit för sig av marknaden. Finns det någon orsak hos linan till det eller är det marknadsföringen som är för lam?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 131 visningar
1 gilla
|