Större tålig termos? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Större tålig termos?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Större tålig termos?

Behöver tips på en tålig termos modell större helst +2l och allra helst pumpmodell, men den måste tåla livet i båten så inget glas alltså!!

har idag ett flertal vanliga ståltermosar 0,3 - 1l vilket ju funkar men många grejor att släpa på så bättre med en rejäl så jag kan ha med kokt vatten till kaffe, te och frystorkat käk om hungern slår till, så vad använder ni och var hittar man såna saker till vettiga priser??

Gärna också en mattermos som också håller för denna användning.

Alla tips mottages tacksamt

Kan tyvärr inte rekomendera något fabrikat, men däremot kan jag påpeka att HansaPlast termosar är inget att ha. Jag föredrar "skruvkork" istället för "knapp" pga att dom håller värmen bättre. Jag hade läst att HansaPlast hade sådana. Så dum som jag är så köpte jag en i varje storlek. Problemet är att när man är blöt om händerna så är det nästan omöjligt att få upp locket. Så nu använder jag fortfarande min 20 år gamla ståltermos, men det skruvlocket får man grepp om direkt. En aspekt värd att tänka på.

Kommentera

Hehe, jobbar på en järnhandel ibland, där säljer vi "Thermos" dvs den riktiga! Det var inne en kille och berättade hur bra hans Thermos va förra året! Han hade köpt en extremmodell som han sedan råkat köra över med sin skördare! (skogs) och den höll!

Så köp thermos om du kan
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Märket Termos borde ju ha större doningar.
        Helt klart den bästa termosen jag haft, håller värmen ruskigt länge.
        www.stampelures.se

Kommentera

Vi var lika där grävlingen
          www.stampelures.se

Kommentera

Har 2 st Thermos som jag tror rymmer 1,8l, vilka håller värmen mycket bra. Tunga men bra funktion.
            Min erfarenhet av matteromos är att ståltermosar av märket Thermos fungerar bättre än plasttermosar.

Kommentera

Hehe jo Thermos är det enda jag använder men de finns som sagt inte i större modeller och det är synd, men bra är dem och håller gör dem men det blir så bökigt att släpa med sig flera stycken när man är ett gäng ombord.

Då jag inte fick fram riktiga laxbonken snabbt nog så fick en Thermos det ärofulla uppdraget att bonka en lax ombord föra året, visst en liten buckla men inget som gjorde något och laxen den dog knall och fall

Har hittat en som ser intressant ut här http://www.thermos.se/webshop.php?ca...&cats=/30//53/ samma företag som har agenturen på just Thermos, både okrossbar och pumpfunktion

Kommentera

Jag har en mindre variant av denna och den har fungerat bra. Håller värmen väldigt bra

Tyvärr ingen pumpfunktion på någon av de men fungerar bra

Annars så såg jag att ICA´s termos hade fått bäst i test i någon tidning
                Perra Karlsson
                Team Fishfire

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 181 visningar
                1 gilla