Vill Ha Rullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill Ha Rullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

du skulle satt ut en annons om att du vill köpa sådana rullar du blivit av med innan du drog igång drevet..

Kommentera

alla är väll inte medlemmar på fiske snack? ta bort annonserna om stulna grejor från alla sidor du har lagtu ut o skriv in en annons där du vill köpa rullarna! kan ju va några idioter som snot dem o går på det=) ska leta igenom alla annons sidor nu! ses
      varför nappar det aldrig?

Kommentera

Funderar på om det kan vara ett beställningsjobb? Någon perifer figur som råkade veta att du har ovanliga prylar hemma. Ekambisen är ju lite speciell tex och gjort en beställning.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

nja, kanske kanske inte!Vet inte hur värdefulla rullarna är men om dem har ett stort värde kan de ju va ngn som ville ha dem o visste att du hade sådana! Får hoppas han kommer får reda på vem som stal dem! banka ner dem jävlarna då!
          varför nappar det aldrig?

Kommentera

Tack för gensvaret, grabbar!

andrease, jag tyckte inte någon bild behövdes på 'nasharna, då de är tillräckligt avvikande ändå. (www.pennreels.com , annars.) Ambassadeur ser ut som de gör, fast den här har stora runda ekgavlar. Pfluegern är lite knepigare- Ungefär som gamla Record.

Och tack för att du tar dig an uppgiften att söka annonserna, men jag tror att det är lite väl tidigt. Grejorna lär byta ägare kvickt ett par gånger för en liten slant, sedan ligger de still ett tag och kyler av sig innan någon får anledning att försöka sälja de öppet.

Jag valde att dra igång drevet, baserat på en enkel rimlighetsbedömning. Det är föga sannolikt att jag som ensam skulle få se eller höra något, eller lyckas som Hollywooddetektiv.

Alternativet är att föra ett sånt jäkla oväsen, att varenda spöviftande jäkel härifrån till Australien vet om de där rullarna. Och då lär det ju vara någon som får se eller höra något. Och, jag hoppas helt enkelt att jag har fler vänner i fiskebranschen än fiender i hälarbranschen. Rimligt?

BeBest: Njaa...vet inte. De kan väl i och för sig ha fått tips, men faktum är att en enormt stor andel inbrott begås av tjackpundare som går in på vinst o förlust, utan långtgående planer.

Visserligen är ekAmbisen ovanlig, men inte värdefull. Dessutom inte visat den för någon på länge. Nästan glömt den själv. (Synd; den är ganska cool.)

Det har inträffat ett par rullkupper som är att anses som beställningsjobb, men det är sällsynt. Dock har det på senare tid inträffat ett antal inbrott i fiskeredskapsaffärer, där målet har varit att ta så mycket omsättbara grejer som möjligt.

Vi får väl se vad som händer.

Doc.

PS Resten av rullsamlingen är nu flyttad.

Kommentera

”PS Resten av rullsamlingen är nu flyttad.”

Verkar vara en rimlig åtgärd. Är det pundare som varit i farten, kan ju polisen hitta grejorna tämligen snart hos en småhälare men samtidigt kan de veta vad som ger mest pluring av en samling mer eller mindre exklusiva rullar?

Ett pundarbryt kan ske med ett visst mått av slump men du jobbar med att testa och utveckla rullar om jag fattade saken rätt. Det kan vara en orsak till inbrottet. Industrispionage?
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Nej, det tror jag inte. De tog ju fel grejor. Dessutom är espionage på denna rudimentära nivå öerhört, såvitt jag vet. De flesta i branschen känner varandra, i alla fall till namnet. Det är ju mycket enklare att ringa.

Kul att spekulera, dock.

Doc.

Kommentera

Så jävla trist alltså. Hoppas du får tag i rullarna och tjuvarna åker dit.

Själv skulle jag sälja min bil igår och upptäcker att den är uppbruten. Fan att folk inte kan låta grejerna vara.

//K
                  BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 132 visningar
                  1 gilla