Fiske teknik på kustvobblers? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske teknik på kustvobblers?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske teknik på kustvobblers?

Hej på er. Har införskaffat en hel del kustvobbler inför gårdagens premiär. Fick många tips på dvs vobblers..Min fråga är hur man fiskar dessa, "rätt" och effektivast..Nu syftar jag framför allt på Sandgrävlingen, men även drag som Kultingen och Goby..Jag har till mesta dels fiskar med drag, tex viking herring och det blev en liten omställning att fiska med en vobbler som sandgrävlingen. Framför allt att få en bra gång på dom. Jag körde nästan lite jerk teknik ibland. Så tips på teknik på att presentera dessa drag på bästa sätt vore jätte tacksamt! Mvh daniel

Jag fiskar sandgrävlingen som så att jag bara spinner hem den ganska snabbt med vevstopp då och då. Mer behövs inte. Jag tror det är lite det som gör den bra. Den ser lättfångad och simpel ut.
    Dessutom imiterar den en flyende tobis. Och dem simmar ju bara rakt fram med lite vickningar. Men det viktigaste är och göra många vevstopp.
    http://www.silverbums.com

Kommentera

frågan e lite vilken vikt på sandgrävlingen... 27g sjunker såklart fortare än min favorit på köldstel öring 16g. den vevar jag hem låångsamt med lite ryck och vevstopp.

Men kolla så wobblen vickar lite när du vevar hem så ska de nog bli... skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 335 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art