Någon intresserad av Störfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon intresserad av Störfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon intresserad av Störfiske?

Hej hopp.

Har tankar på att resa och fiska Stör (White Sturgeon) antingen i Washington eller British Columbia under kommande sommar (Juli).

Det kommer att totalt röra sig om kanske 6 fiskedagar efter Stör, ett par lediga "vilodagar" = totalt kanske 10-12 dagar hemifrån.

Vilodagarna bör kunna fyllas med laxfiske eller dyl.

Undrar om någon är intresserad av ett sådant äventyr, blir ju något billigare om man är två, samt kanske trevligare.

Inget är bestämt än.

Ungefärliga kostnader: flyg t o r Landvetter - Seattle = 7500 kr

Fisket per dag/per person räknat på två, kring 1000 kr.

Logi kan tänkas bli 250 kronor per natt/person.

Maten förstås kan variera, räkna totalt med 2000 kronor minst.

License, tax, punchcard (för stör) ungefär 400-500 kronor (gissning).

Kan vara skoj att hyra en bil, då kanske per dag/person = 150 kr per skalle och dag.

Summa sumarum = 19000-20000 totalt för 6 fiskedagar med båt och guide, räknat med 11 övernattningar, bil osv.

Någon intresserad?

Har bara börjat leta guider och så vidare.
    Senast ändrad av Sturgeon; 2003-11-20, 00:40.
    sigpic

Utesluter inte ditt deltagande, men kom ihåg att det är veritabla monster som är målet, dvs erfarenhet och storlek är inte en nackdel hos fiskaren. Men fundera vidare du.
    Senast ändrad av Sturgeon; 2003-11-15, 19:18.
    sigpic

Kommentera

Jodå, sett den ett par gånger.

Tror iof inte att du skulle klara det mindre bra än någon annan äldre person, men när man väl har rest så finns det ingen återvändo, det är bara att se glad ut även om allt går skit.

Har sett i ett antal fiskeguiders fotoalbum yngre personer med riktigt fina störar, men en stor kropp gör det inte svårare att besegra fisken.

Angående filmen, pojken klarar det till sist, men det ser ju knappast smidigt ut.

Så ut och bygg muskler, pressa i dig proteindrinkar och gör farbror Kristian stolt.
      sigpic

Kommentera

Veritabla monster!!
        Jag minns refersatet i FJ. En av deltagarna hade från land krokat en stör. Stören vände och började simma i lagom takt mot mynningen. Efter knatade fiskaren så gott omständigheterna tillät med bromsen dragen så hårt åtdragen som linan tålde. Till slut stod han vid Svarta Havets strand och någonstans därute fanns en stör på väg ner mot Iran. ”...och det värsta var att jag tror inte ens att han var medveten om min existens inte ens när linan sprängdes!”
        Vem vill inte mäta sig mot en sån best!?
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by Kiwi
          hehe men asså om du häldre tar med nån i din egen ålder så förstår jag?eller ja min pappa vill nog följa med han vet ju inte vilka ni är?

Helst väljer jag någon som gödslar med pengar och därmed bjuder mig på resan.

Någon som känner sig manad?
          sigpic

Kommentera

Bebest, så du är alltså intresserad?

Kan du lova att du inte är någon "ful gubbe" som bara är ute efter min kropp under resan?

Påminner bara att hyggliga kunskaper i engelska inte helt dumt med tanke på resmålet.
            sigpic

Kommentera

Oh yes, I am interested indeed! Sorry to say, my wallet denies me to go aboad. And there is another cath, I don't have the proper equipment to manage neither a sturgeon nor a salmon.

And when it comes to were to sleep and together with who, I must confess you will find me very very boring AND very snoring too. As a matter of fact your ears are likely to get damaged or .. I get strangled if we share a room.

Is my English good enough, you think?

Kommentera

Originally posted by BeBest
                Oh yes, I am interested indeed! Sorry to say, my wallet denies me to go aboad. And there is another cath, I don't have the proper equipment to manage neither a sturgeon nor a salmon.

And when it comes to were to sleep and together with who, I must confess you will find me very very boring AND very snoring too. As a matter of fact your ears are likely to get damaged or .. I get strangled if we share a room.

Is my English good enough, you think?
                Så storfiskaren bangar för lite penga- och materialbrist, illa.

Se så, någon borde väl orka ta sig ur mjukisfotöljen och utmanna lite riktiga fiskar.

Bra att du kan tala engelska Kiwi, fortfarande intresserad?

Har några mail att skicka till guider nu.
                sigpic

Kommentera

Du vet "Seth´an" att jag hade ställt om inte min studentplånbok vore just en studentplånbok.... I´ll guide you in Ryssby instead.

Kommentera

”Så storfiskaren bangar för lite penga- och materialbrist, illa. ”

Varför tror du jag får nöja mig med att drömma om de stora och dra småmört ur min lilla sjö som surrogat?
                    Svaret är att banken påstår att jag allra redan är belånad långt över taknock och skorsten och de förväntar sig att jag ska leverera in lite pluring med jämna mellanrum.
                    Men får jag bara ut boken så borde det kunna bli lite över....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 105 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art