Någon intresserad av Störfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon intresserad av Störfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Qvarnis25, ett besök till Ryssby nästa år ser jag som en självklarhet, ungefär samma tid som i år.

BeBest, lider med dig, hoppas du inte äger ett tvåvåningshus eller mer, då sitter taknocken högt upp.
    sigpic

Kommentera

Mmmm, då får fler vid den tiden. Men om du åker tidigare så får du troligtvis färre. Men de största som kommit upp (8kg+) + de som vatt redigt feta (t ex en på 6976 gr fördelat på 80 cm) har kommit upp tidigt i maj... Men de e ett bekymmer med sjön. Betesfisken är på väg att ta helt slut... Fiskarna har blivit betydligt tunnare på senare år. Mörten har helt slutat vandra i sin lekåar.... De e så mkt gös och gädda nu i pölen....

Kommentera

Fasen vet om inte ett tvåvånings varit billigare. Det är ett stort enplanshus byggt för att ha rörelsehindrade barn i. Nu är barnen rörelsehindrade vuxna så huset behövs i alla fall när ungarna rullar in.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Later kul som fan. Med 3 veckors semester bara aker jag nog hem till Sverige. Annars ar det bara att saga till om Gar fiske i Texas lockar. Tror M@ ar sugen pa Sturgeon annars.

Kommentera

Originally posted by Jenk
            Later kul som fan. Med 3 veckors semester bara aker jag nog hem till Sverige. Annars ar det bara att saga till om Gar fiske i Texas lockar. Tror M@ ar sugen pa Sturgeon annars.
            Gar-fiske låter intressant, berätta gärna mer om detta.

Får se om M@ hör av sig i tråden.
            sigpic

Kommentera

Tjaba, nog lockar det att fiska vitstör men tyvärr medger inte min ekonomiska status just nu att åka :-( Lite för kort mariginal, men nån gång ska jag stå där med en best i andra linänden :-)

Kommentera

Du har säkert kikat in på den här sidan: http://www.coastangler.com, lite matnyttig info om fisket etc...:-)

Kommentera

Här är en intressant artikel om störfisket i Frasier River: http://www.anglingbc.com/articles/whitesturgeon.html

Kommentera

Originally posted by BeBest
                    ”Så storfiskaren bangar för lite penga- och materialbrist, illa. ”

Varför tror du jag får nöja mig med att drömma om de stora och dra småmört ur min lilla sjö som surrogat?
                    Svaret är att banken påstår att jag allra redan är belånad långt över taknock och skorsten och de förväntar sig att jag ska leverera in lite pluring med jämna mellanrum.
                    Men får jag bara ut boken så borde det kunna bli lite över....

Vad är det för bok du ska ge ut? Fiskerelaterat?
                    -----------

<"))))><

Kommentera

Oh, man...Åk till BC, mina gamla hemtrakter. Vancouver och Frasern är en upplevelse i sig. Helt jääääävala fantastiskt. Att det dessutom finns fetingstörar i Frasern skadar inte heller.

Funderar förresten på en vinkel på rullmarknaden där nere. Får kolla lite hur det blir; kanske kan du få agera testpilot.

Har länkar till BC forumen (finns tre, men en är ganska värdo) så du kan få koll på var-när-hur lokalbefolkningen gör med Störarna. Datorn dock paj; får återkomma med länkarna.

Doc.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 105 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art