Lustiga Fiskeminnen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lustiga Fiskeminnen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lustiga Fiskeminnen

Nu när fiskesäsongen lider mot sitt slut så tänker man ofta på de stora fångsterna från den gågna året men ibland kommer man ihåg de lustiga fångsterna också.
    t ex som min kompis som fick rödspätta på abborremete. Eller Top_fisher med sin havskatt på samma sorts mete och en brax och gädda på samma kast med en bull dawg Jag antar att det finns rätt så många lustiga fiskaminnen här på fiskesnack.

ett minne som jag aldrig kommer glömma är när jag och FetOst var ute och bottenmetade sutare. satt ute hela jävla natten. fångsten blev 4 gäddor och 3 mörtar. och så tappa jag en gädda på swimfeeder

kommer även ihåg min mäskkampanj. mäskade med majs 3ggr om dagen i en vecka.. skulle ha brax/sutare. när det till slut var fiskedags så fick jag bara en massa mört.
    dan efter fråga ja en lokalbefolkning vad som var fel.
    det fanns inte brax eller sutare i sjön. ltie snopet
    Senast ändrad av korten; 2003-11-14, 18:16.
    Bajen forever!

Kommentera

Minns att jag fiskade tillsammans med KG? och P-U och båda fick fisk.......Enastående upplevelse
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Jag minns abborren som varje dag i en veckas tid i somras tog mörten och dök in under en sten och satte fast kroken i en skreva. Det tog sin tid att överlista honom men det gick. Blev sommarens bästa borre!
        Minns den värsta fiskeresa jag gjort. Snurrigare tillställning har få upplevt! Men utan fisk blev jag inte trots att jag knappt ens försökte fiska och när jag en gång ville det visade det sen efteråt att det var på en flugfiskesträcka jag varit.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag mins denna sommar som abborrarnas sommar.

Fick enastående stora borrar på flugnymfer, 500gram till 800gram.
          Underbara att filéa till festmiddagar.

+rekord på öring och regnbåge, naturligtvis.
          Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Minnet med BBRF som "den vilsne å havet mäskar med halvsmält mat till stomrfåglarnas förtjusning" gav starka minnen

När jag på bottenmete fick en komplett telefon med lur, sladd, nummerskiva, sladd och kontakt. Allt intakt och finns på bildt!!!!
            Senast ändrad av Push-Up; 2003-11-15, 00:28.
            Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
            Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
            Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Min polare skulle under en fisketur svinga sig i ett rep som hängde från ett träd över vattnet. Jag påpekade att när han gjorde så för några veckor sen i en annan sjö så trillade han i. "Nej nej" svarar han "jag ska hålla vid den där knuten som är långt över vattenytan" och pekar på en knut som sitter ca 1m över vattnet. Han svingar sig ut och plöjer genom vattnet med med sina ben och börjar sprattla något frenetiskt när han inser sitt misstag.

Fyfan vad jag garvade då
              Som autograf eller?

Kommentera

var och fiska regnbåge med lite polare en gång,vart kanske mer "hallonsaft" än fiske,när det började ljusna lite så var det dags att kolla till spöna.började veva in linan och till slut ser jag att flötet ligger precis där jag står och ser linan komma upp ur vattnet och där på stenen ligger min feta daggis med kroken i sig!!den fan hade rymt upp på land!!
                UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                minken.bloggsida.se/

Kommentera

minns när jag fick reda på att det fanns en torr liten stig på andra sidan ån ner till ett fiskeställe som jag brukar gå till... 4 km promenad i snårig och blöt terräng tär på fiskeivern annars..

Kommentera

nä fy, jag kommer bara att minnas det som säsongen när jag hade sönder en massa utrustning, tappade en megagädda vid mörkö, fick up en massa lustigt skit bland anat ett pimpelspö och en oöpnad ölburk, lyckades få 432 gäddor utan att komma över 8 kg och hittade ett par lik. hoppas på bättre tur nästa år
                    my precious....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 010 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art