Lustiga Fiskeminnen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lustiga Fiskeminnen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Aha, äntligen en tråd som jag kan fylla ut.
    Även om det inte har blivit så mycket fiske i år som man hade velat så har det ju hänt en del, minst sagt, udda grejer. Jag minns inte allt som har kommit på kroken men parasoll, spöknät, hinkar, stänkskärmar m.m är ju bara några av de saker som kommit upp. Bland det mer positiva kommer jag ihåg när jag prövade på popperfisket efter det att teamkompisen dragit firre efter firre. Förhoppningsvis blir det väl ett par gäddturer innan det nya året kommer och kanske även rödingpimpel...

Kommentera

KOmmer inte ihåg några lustiga saker från årets fiske.

Det jag minns är att gäddfisket i våras var mycket givande, speciellt i april. Inga jättevikter men för en vars gäddfacit tidigare i livet varit en var 5:e år så...

Tyvärr uppnåde jag inte mitt mål att få en gös, men nästa år.....

Lyckade köra på sten 4 ggr och plurra ordentligt en gång. Bröt ett spö och tappade ett ankare.

Vad jag minns från sommaren är små glädjeämnen där mina vänner får uppleva fiskets positiva sidor. Kompisens grabb får en 2 kilos på första kastet med sitt UL och sedan 2 till i ganska snabb takt. Eller när dottern och hennes väninna följer med för att ta abborre. Det nappar väldigt bra, solen skiner och dagen avslutas med MYCKET uppskattad grillad abborre på fikaön. (Mindre bra blev det på kvällen när väninnan, som inte direkt är vildmarkstypen, upptäckte att hon hade fått en fästing på ön.)
      Senast ändrad av Ralf; 2003-11-16, 12:25.

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Många roliga minnen.. hahaha

Har en massa roliga och knäppa minnen under fiske turer. Kan ju ta ett exempel som när vi var på serie mete med fiske klubben i kolamoraån som oigger ca 1.5-2 mil väster om hallstavik Klubb ledaren för min fiskeklubb har en tendens att alldrig komma hem med torra strumpor och inte heller denna gång lyckades han emd det .. Han stog mitt i mot ett träd som hängde över vattnet på andra sidan ån och det stog en massa andra från vår fiskeklubb och norrtäljes fiskeklubb nästan på samma ställe och fiskade och den var låg vatten så det fanns en kant med blålera precis vid vattnet.. Och på något vis lyckades han trampa ner båda stövlarna i leran samtidigt som han skulle trasla bort metet från trädet på andra sidan och fast satt han i leran och så ringde Mobilen och medans han pratade i telefon och trasslde med metet så sjönk han bara längre och längre ner i leran tills han tillslut fyllde stövlarna med vatten hahahaha fy satan så kul vi hade åt honom
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Originally posted by Henrik_L
          nä fy, jag kommer bara att minnas det som säsongen när jag hade sönder en massa utrustning, tappade en megagädda vid mörkö, fick up en massa lustigt skit bland anat ett pimpelspö och en oöpnad ölburk, lyckades få 432 gäddor utan att komma över 8 kg och hittade ett par lik. hoppas på bättre tur nästa år
          Vilket skräckscenario att hitta lik när man är ute och fiskar.
          Antar att det är människolik du menade.
          Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Ja fufan asså! Tänk att bara hala in "Yngve. 65" eller nått sånt! Jag skulle nog bli ganska avtänd på fiske....i en vecka
            Som autograf eller?

Kommentera

Originally posted by Henrik_L
              nä fy, jag kommer bara att minnas det som säsongen när jag hade sönder en massa utrustning, tappade en megagädda vid mörkö, fick up en massa lustigt skit bland anat ett pimpelspö och en oöpnad ölburk, lyckades få 432 gäddor utan att komma över 8 kg och hittade ett par lik. hoppas på bättre tur nästa år
              haha, lite så har det varit för mej oxå, fått 300 gäddor hittills i år, inte en enda 100-klubbare å endast 5 st över 5 kg, största 7,7 kg.
              Men mängd e väl oxå kul

Kommentera

2 polare till mej hitta en gubbe liggandes och titta uppåt igenom nyisen..tyckte dem inte var så kul!

Kommentera

Var ute på ett sutarpass i en skånsk damm som var rätt rejält igenväxt. Hade med mig "krattan", alltså en dubbel kratta (utan skaft) fäst i en lina.
                  Började rensa botten men glömde säkra linan!
                  I typ tionde kastet tappar jag kratt-helvetet som flyger iväg en ansenlig sträcka. Eftersom man skulle kunna fastna med metet i krattan och dess lina, så måste den upp igen! Av med kläderna och ut och simma, mitt i mäskplatsen. Smart.....

Till råga på allt så flyter inte linan till krattan, så jag fick dyka och känna med fötterna så gott det gick. Det var 4 meter djupt och fullt med slingrande vattenväxter runt kroppen. Fy fan vad äckligt det var!
                  Efter 35 minuter får jag tag på kratt-jäveln och simmar i land.

Drog en sutare på 2250 gr. senare på kvällen, så man får väl vara nöjd ändå!
                  Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 181 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art