Vad tyckte ni om Sportfiskemässan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tyckte ni om Sportfiskemässan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av birkan Visa inlägg
    Fick se en riktigt fin amerikanskfotbolls tackling när jag gick för att rigga TV i montern på lördagmorgon. Tydligen skulle den utsatte stulit ett spö för mycket pengar på fredagen... Trevligt med lite action sådär på morgonenkvisten efter att ha suttit i bilen i fyra timmar.
    Tack. Då jag aldrig har spelat amerikansk fotboll så får jag väl anse att den tacklingen var ok.
    Hade inte så mycket o välja på då killen var 1,5thuvud större än mig och minst 10kg tyngre.

Det var en Loomis streamdance spö och Loomis rulle som han försökte ta. Pris ca 10500:-

Han fick dock åka tut tut bil till arresten sen
    Senast ändrad av sasse; 2009-03-30, 04:42.
    Jakten på dundergurkan

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alsbäck_ Visa inlägg
      Mässans höjdpunkt var ändå brottningsmatchen utanför Fiske-febers monter, brottningen föranledes av ett stulet loomis spö i 12000 kronors klassen!
      Tack. Jag gör allt för min publik

Jag tog väl inte i för mycket? Han var ju "lite"större än mig så jag fick ta till lite tjuvknep.

Han fick sig en näsbränna iaf och jag hoppas att han inte gör om det.
      Enligt polisen så var det en "vanlig" kille som var helt ostraffad.
      Jakten på dundergurkan

Kommentera

• Fan vad trist... att jag missade tacklingen på tjuven!

Ja, jag backar väl lite när det gäller priserna då, men jag står fast vid att det är lite fult att skriva stora skyltar med MÄSSPRIS och köra ordinarie priser med "upphottade" ordinarie priser inom perentes!

Visst skall man pruta på en mässa, hade jag varit kund så hade jag prutat runt en bra stund om jag skulle köpa lite dyrare prylar!

Jag handlade ju faktiskt själv av Fishmania förvisso men ändå. Uppgraderade mitt jiggspö (Dragon 7-21 gram pro selection som jag har varit lite på gränsen till de tyngre abborrfisket) till ett 7 fot 14-35 gram i uppgraderade pro selection silver edition. Satan vilken snabb underbar klinga!! Var förbi Normarks monter och kände en gång till på rullen jag beställt som skall användas på nyss nämda spö - en Shimano Technium MGS 1500.

Fan, om bara isen kunde gå nu... Hade god lust att lägga på lina och jigga lite i bassängen...

Jobbigt att man inte hann hälsa på alla man ville bara...
        Min blogg

Kommentera

• Ursprungligen postat av sasse Visa inlägg
          Tack. Jag gör allt för min publik

Jag tog väl inte i för mycket? Han var ju "lite"större än mig så jag fick ta till lite tjuvknep.

Han fick sig en näsbränna iaf och jag hoppas att han inte gör om det.
          Enligt polisen så var det en "vanlig" kille som var helt ostraffad.

Tog i för mycket? Tycker nog du kunde pucklat på honom lite till! Men å andra sidan måste jag berömma dig för din teknik och stil, UFC nästa tror jag!

Va nog, som många säger, en hel del snatterier! Under lördagen var det ju knökat och många gick nog och plockade på sig otroligt mycket! Tror nog att varje monter hade sparat pengar med en egen vakt utöver det som fanns på mässan, (såg en!?).

För övrigt var jag på mässan alla tre dagarna och det har varit en otroligt rolig helg, mycket trevligt folk och roliga kvällar på O´learys

Mvh

Kommentera

• Åt helvete för mycket folk på lördagen tyckte jag...

Kommentera

• Köpte några beten som ändå stod på listan till vårens inköp, fast med aningens reducerat pris.

Stora vinsten för mig (men det visste jag redan innan) var dock ABUs rulldoktor som servade o bytte några delar på 4 medhavda ambassadeurer, helt utan kostnad. Det var för mig värt entrépriset samt parkeringskostnader flera gånger om.

En mycket trevlig tillställning med många bekanta ansikten, lite av personalfestfeeling tamejfan.

Däremot har jag svårt att förstå vad folk har för förväntningar på en mässa...? Vill man ha halleluljastämning är ju en SPORTFISKEmässa hyffsat fel ställe att sikta på.

Sen fyllskallarna. Vad får man ut av att vara halvt på arslet o förpesta stämningen för alla andra?
              [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
              -Ta med skräpet hem.
              -Var ödmjuk.
              -Njut. Sluta hetsa o stressa.
              -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• Knudor, fyllskallar passar bäst på en öde ö. Eller på en konsert med Abramis Bramha he he.
                Lyssnade på Higway Robbery. Helt klart godkänt. Typiskt att grabben hade samma CD hemma.
                Var inget höjdar ljud. Finns en bättre utgåva på bolaget Collectables med bättre ljud.
                Kanske blir en investering att köpa.
                Vi hörs gurra.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• Vi gör våra flugor i absolut bästa material hos en av de absolut bästa fabrikerna i fjärran. Vi har ett ca pris på 149:- för en vanlig gäddzonker ska du köpa löst delar till en sådan så kostar ett paket med rävzonkers i motsvarande kvallitet ca 85:- / 3 strimlor (du behöver 5), sen tillkomer flash för ca 70:-/paket, räcker till ca 10 flugor, du behöver tub ca 8kr fluga, pianotråd, super lim 3kr fluga, bindutrustning samt tid vilket inte är helt oviktigt. Varje fluga kommer mao kosta dig ca 135 för zonkern, 7 flash, 8kr tub, 3kr pianotråd samt lim tid tråd etc alltså minst 153:- om du har gratis lim tråd och tid...
                  Prisvärt???? ja utan tvekan.

Ursprungligen postat av fiskpinne Visa inlägg
                  4 kaninremsor på en plasttub lite pianotråd och lim som någon stackare i Taiwan sitter och snurrar fast...

Jag köpte löst material istället och kommer ner i en tredjedel av det priset.

Visst kostade ABUs motsvarighet bara hundringen, men den är ju busenkel att slänga ihop, och ännu billigare...

Ett jerkbait kan jag däremot lägga ner 300 spänn på för det är inget man slänger ihop på en kvart, det kräver en hel del utrustning och tid. Den kostnaden kan anses vara motiverad.

Kommentera

• Helt ok, men lite tråkigt när i stortsett alla utställare hade i stortsett samma sortiment med sig, det hade varit trevligt med lite mer vildmarkskläder och kängor mm, vilket är en stordel av fisket.

Lite för ensidigt med mycket jerkbaits men en trevlig mässa.

Blev en riktigt fin vildmarks jacka, några vertikaljiggar och en westinare för min del.

Kommentera

• Nämner inga speciella företag *host host berras host...* men vissa satsar ju främst på svenssonfiskaren? Han som inte vill köpa träjerkar för 299kr osv...Vill man ha "coola" eller nya "häftiga" grejer så var det bara två montrar som gällde!! Lundgrens och Attidude inkl popup och nya sporting...
                      Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 952 visningar
                      1 gilla