Ursprungligen postat av fiskpinne
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad tyckte ni om Sportfiskemässan?
Collapse
X
-
Jag tyckte det var nice. Inträdet kostade gratis och jag fyndade en 6501 Rocket för 799 och lite annat smått och gott. PA's demo av beten i bassängen var också jäkligt bra och att man fick testa deras beten i bassängen var kanon. Att fighta en 8kilos gädda med flugspö i simulatorn var också riktigt coolt! Jag var helt slut efteråt. Mycket att se och många trevliga människor. Jag kommer definitivt att gå på mässan nästa år också.
Jag är förövrigt väldigt nöjd att vi fiskade lördag och gick på mässan idag. Det hade tydligen varit helt jävla vansinnigt på lördagen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inläggJag tror inte du vet vad du pratar om. Fanns dessutom spinnflugor för mindre pengar.
Jag köpte löst material istället och kommer ner i en tredjedel av det priset.
Visst kostade ABUs motsvarighet bara hundringen, men den är ju busenkel att slänga ihop, och ännu billigare...
Ett jerkbait kan jag däremot lägga ner 300 spänn på för det är inget man slänger ihop på en kvart, det kräver en hel del utrustning och tid. Den kostnaden kan anses vara motiverad.Senast ändrad av fiskpinne; 2009-03-29, 20:17.
Kommentera
-
Jag tycker mässan var. Mycket bra folk och bra utställare tyckte jag. Inte så svårt å se vilka som sålde bäst. Mycket folk vid attitudes monter...Bra föredrag och kul med betesdammen.
Rätt priser får man snacka sig till.
Bästa fynden jag gjorde var ett berkley skeletor 8fot 4-24g för 1000kr samt en shimano nasci 2500 för 1000kr.
Spenderade lite över 6000kr. hade inte vart några problem att göra av med 10.000 tillInstagram: mattiasandersson90
Bara ett kast till...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskpinne Visa inläggMässan var väl ungefär som väntat. Tyvärr blev jag riktigt besviken när jag fick se vad gäddspinnflugorna gick på, 179:- !? De är inte speciellt svåra att tillverka och materialkostnaden kan inte ligga på mer än ett par tior när de köper stora kvantiteter.
Följdfrågan är vad du tror att materialkostnaden till en trollingsked för 100 kr (som tex en Northern king eller dylikt..) kostar...eller varför inte ett 35 grams atom för 50 spänn...???
Ursprungligen postat av Basshunter Visa inläggGår hellre in på Berras i Gävle. Trevlig och kunnig personal, "mässpriser" året om. Jag tyckte att mässan var totalt värdelös (ungefär som väntat) 100:- i inträde = totalt bortkastat. Att gå in i en vanlig sportfiskebutik är gratis. Varför tar man inträde på mässan???? Utställarna borde stå för kostnaderna, de bör ha råd efter att ha rånat icke prismedvetna kunder på sina pengar. Mässan är bara till för företagen och inte för kunderna.............. Har varit på många mässor i mitt liv, men måste säga att priserna och rabatterna på denna mässa var de sämsta någonsin....
Jag pratade med J. Broman i hans monter och fick ett pris på ett jerkspö. 1.395:- var ordinarie pris, men efterssom han inte kunde sälja något på mässan fick jag gå till någon av hans återförsäljare. Återförsäljaren som jag faktiskt känner sedan tidigare kommer med det kraftigt rabbaterade mässpriset 1.295:-........ Men då skulle jag inte få någon spöpåse med...... 100:- i rabatt men utan spöpåse. Sista gången jag besöker en sportfiskemässa. Vissa företag har ju för he...te höjt sina ordinare priser inför mässan.!!!!
Nej mina vänner, jag handlar som sagt på Berras i Gävle och det kommer jag att fortsätta att göra!!!!Ursprungligen postat av Askungen Visa inläggGör så, tror ingen kommer sakna dig på mässorna heller.
Själv hade jag riktigt trevligt idag, hälsade på många både konkurrenter och leverantörer och hade i största allmänhet en trevlig dag. Tyvärr hann jag inte heller hälsa och prata med alla jag hade velat men så är det väl alltid tyvärr...Senast ändrad av mascot; 2009-03-29, 20:29.
Kommentera
-
mässpriser hit o dit, e väl inte för o handla massa prylar svinbilligt man åker dit, massor me prylar o titta på o stå o drägla över=)
jag åker iaf dit i förstahand för att använda ögonen inte plånboken.....
helt okej mässa, verkade vara mycket stölder dock, hörde flera gången utställarna stå o prata folk som tagit spön o rullar o drag o gått sin väg.........---------------------------------------------------------------------------------------
Team Pikings
Kommentera
-
Fick se en riktigt fin amerikanskfotbolls tackling när jag gick för att rigga TV i montern på lördagmorgon. Tydligen skulle den utsatte stulit ett spö för mycket pengar på fredagen... Trevligt med lite action sådär på morgonenkvisten efter att ha suttit i bilen i fyra timmar.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 952 visningar
1 gilla