Har Abu blivit dumsnåla. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har Abu blivit dumsnåla.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har Abu blivit dumsnåla.

Eller är det jag som har fel.

Jag köpte en ny Predator för ett tag sedan, och fick testa den häromdagen.

Härlig rulle men hur tänkte man när man satte en slät polerad aluplatta, som tumplatta.
    Visst är den snygg men funktionen på denna platta är enligt mitt tycke oduglig.

Den blev ju snorhal när det var blött+ att alu är väl det som leder bort värme bäst vilket resulterar i att man håller på att förfrysa tummen.

Så i min enfald så tänkte jag att jag ringer till Abu och kollar om dom inte kan skicka mig en tumplatta i plast istället.

Visst kunde dom det, men att lägga en i ett kuvert och bjuda på en tumplatta för några kronor gick inte...

Istället ville han ha betalt för plattan jag tror det var 20kr vilket i sig inte är så mycket, men när dom dessutom måste lägga på frakt + postförskott så drar det ju iväg.

Jag tyckte det var dumsnålt av Abu, då jag har köpt deras rulle för runt 2000kr, eller är det bara jag som är snål...
    Jerkbait är en dyr sjukdom...

www.BrunnbergLures.se

Nej tycker jag inte

köpte en mörrum för himla massa år sedan och har knappt använt den, när jag för några månader sen blev sugen och drog fram den var spolaxellagren helt paj. ringde abu, dagen efter kom det nya gratis inget snack!!! Jävla massa plus till abu.

Kommentera

Ursprungligen postat av A4_TC Visa inlägg
      Eller är det jag som har fel.

Jag köpte en ny Predator för ett tag sedan, och fick testa den häromdagen.

Härlig rulle men hur tänkte man när man satte en slät polerad aluplatta, som tumplatta.
      Visst är den snygg men funktionen på denna platta är enligt mitt tycke oduglig.

Den blev ju snorhal när det var blött+ att alu är väl det som leder bort värme bäst vilket resulterar i att man håller på att förfrysa tummen.

Så i min enfald så tänkte jag att jag ringer till Abu och kollar om dom inte kan skicka mig en tumplatta i plast istället.

Visst kunde dom det, men att lägga en i ett kuvert och bjuda på en tumplatta för några kronor gick inte...

Istället ville han ha betalt för plattan jag tror det var 20kr vilket i sig inte är så mycket, men när dom dessutom måste lägga på frakt + postförskott så drar det ju iväg.

Jag tyckte det var dumsnålt av Abu, då jag har köpt deras rulle för runt 2000kr, eller är det bara jag som är snål...
      Vem som är snålast i det här fallet kan nog de lärde tvista om =), vill du göra ett byte kan du få en plastplatta av mig i byte mot din i metall, har garanterat någon liggandes.

Kommentera

Hmm. Vi har plastplattor på våra predatorrullar... Du har inte fått nån specialbyggd eller så :P ?

Kommentera

Nej den är inte specialbyggd, om man kollar bilderna på div fiskebutikers hemsidor så har den aluplattan.

Jag vet att Abu kan vara bra att ha och göra med ibland, jag har också fått delar som pajat under garantitiden, förutsatt att man inte svarar ja när dom frågar om man jerkat med rullen, för då får man betala reservdelarna själv.

Sen beror det nog på vem man pratar med, men som sagt i detta fall med tumplattan tyckte jag att dom var lite snåla.
          Jerkbait är en dyr sjukdom...

www.BrunnbergLures.se

Kommentera

Då har dom fått ut olika plattor isåfall. Men får att svara på ursprungsfrågan. Jag tycker inte du bör förvänta dig att få plattan gratis. Du har köpt en produkt och vill ha en tilläggsprodukt. Då är det inte konstigt att du måste betalat för den, hade plattan varit trasig hade du ju fått en ny gratis.

Kommentera

Hmm, jag tycker det är lätt att ha att göra med reservdelspersonerna på Abu. Jag förklarade vad som strulade och beställde samtidigt lite annat och när prylar och faktura kom så var allting uträknat lite till min fördel, de hade alltså bara knappt tagit betalt för de grejer jag velat ha extra.

Visst, det är småsummor det handlar om, de skulle lika gärna kunna skicka ut prylarna gratis men problemet är att det är svårt att göra affärer på det sättet. Hade du mer kraftfullt lagt tonvikten på att det skulle röra sig om en reklamation (trots att det egentligen inte var det) så hade de ju fixat detta utan att fakturera dig.

Det kostar dom mer att ha att göra med dig än vad delarna kostar, porto är väl den största kostnaden och hade det varit frågan om en reklamation är jag säker på att de svalt den avgiften.
              Senast ändrad av Könberg; 2009-03-25, 15:48.
              Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

jag tror han menar plattan uppe på rullen där man håller om rullen när man jerkar.. inte tangenten.. har jag fel.. annars håller jag med dig A4_TC den blir snorkall...
                [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Jasså den plattan. Ja då förstår jag. Trodde det var tumtangenten Dock är det ju aluplatta på många modeller så det är ju inget nytt

Kommentera

Hade en Amb PGS som linspridaren gick sönder på, skickade iväg den på service för att laga.Men de hade slutat med den och det fanns inga reservdelar kvar så jag fick en ny rulle i motsvarande modell!Gratis!Mycket proffsigt gjort av dem, dessutom är rullen riktigt bra!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 015 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art