nya gäddregler? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nya gäddregler?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Apropå att yrkesfiskarna i Mälaren helt riktig kan tänka sig en höjning av minimåttet fär gös: Bra så...men ändå.... problemet är att masktorleken på de nu godkända näten och av yrkesfiskarna försvarade tar typ 90 % av gösarna UNDER det måttet..exakt avpassade för det..Oavsett om minimåttet höjs..Den godkända maskstorleken MÅSTE ändras för att en eventuell höjning av minimått ska få någon effekt..Källa: Henrik C. Andersson, fiskerikonsulent Sthlms län.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
      Apropå att yrkesfiskarna i Mälaren helt riktig kan tänka sig en höjning av minimåttet fär gös: Bra så...men ändå.... problemet är att masktorleken på de nu godkända näten och av yrkesfiskarna försvarade tar typ 90 % av gösarna UNDER det måttet..exakt avpassade för det..Oavsett om minimåttet höjs..Den godkända maskstorleken MÅSTE ändras för att en eventuell höjning av minimått ska få någon effekt..Källa: Henrik C. Andersson, fiskerikonsulent Sthlms län.
      Så tror jag har skett på Hjälmaren och tanken är väl även att maskstorleken ska avpassas till det nya måttet på Mälaren. Därav motståndet från yrkesfiskarna, de får ju lov att dra på sig kostnader. Det är man inte van vid när man livnär sig på en naturresurs...

Kommentera

• Sportfiskarna svar på remissen om införandet av fångstbegränsning på gädda finns att läsa på Sportfiskarnas hemsida. Klokt skrivet anser jag.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Erik Hoffmann Visa inlägg
          Sportfiskarna svar på remissen om införandet av fångstbegränsning på gädda finns att läsa på Sportfiskarnas hemsida. Klokt skrivet anser jag.
          Hej Erik Hoffmann; För att som "angelführern" KG? påstår att jag brukar göra, hällde jag lite mer bensin på brasan och sammanställde en artikel med lite fisketips och bilder från förr att klicka på. Artikeln finns på www.trumman.com och heter "34 tips som gör dig till en bättre Gäddfiskare". Du kan klicka på en bild och få den förstorad och bläddra bland alla förstorade bilderna genom att klicka på pilarna fram och tillbaka. Lite kul bilder från anno dazumal...

Såg du att Micke Puhakka häromdagen hade fångat en 130 cm lång gädda på drygt 16 kilo, 16.4? Det var han verkligen värd!
          Go for the Saida Pikes!
          Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

• Ursprungligen postat av H a l l e Visa inlägg
            Lite off-topic men;

Att äta egenfångad fisk är osmakligt anser jag. Hellre går jag till butiken och köper fisk då det är fräschare. Inte vill jag trycka i mig min hobby.
            Ni är ju helt jävla sjuka! Var FAN tror ni att fisken du köper i affären kommer ifrån? Ett träd?
            Kan man inte 100% ta tillvara på sin fångst på ett vettigt och skonsamt sätt ska man ABSOLUT INTE döda någon fisk. Alls.

Kommentera

• Låter skiit bra !

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pålacken2 Visa inlägg
                Ni är ju helt jävla sjuka! Var FAN tror ni att fisken du köper i affären kommer ifrån? Ett träd?

Sjukt var ordet.... dummaste jag hört.

Kommentera

• va vet att tråden e lite gammal men de e sant och äger!!!!!!!!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 060 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art