nya gäddregler? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nya gäddregler?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
    Skillnaden ær førhoppningsvis att færre stoppar gæddorna i sopsæckar før førsæljning nu, æn vad som gjordes på 80talet.. Men vore rimligt om fønsteruttaget gællde hela fria fisket. Ælltså æven mælaren, vænern, vættern! De større bør vara kvar i vattnet!

Lutar åt en Swim Whizz bestællning i dagarna..
    Jag håller med! Förstår inte varför det bara kommer gälla Östersjön. Visst, de kan ju börja med det men tycker det borde gälla så gott som alla sjöar! Och förhoppningsvis blir vi av med en del köttfiskare! Men det måste bli mer och hårdare kontroller för att se efter så att reglerna följs!
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

• Har rensat bort en del inlägg som inte handlar om ämnet. Syftar då personliga diskussioner som passar bättre via PM, telefon eller i verkliga livet.

När det gäller banningar av forummedlemmar så är det forumets regler som avgör detta. Regler har tillkommit under årens gång och jag försöker efterleva dom så gott det går. Vad som hänt utanför Fiskesnack.com kan jag tyvärr inte ta med i beaktningen om jag inte får ta del av klara bevis om vad som hänt.

Rapportera in inlägg som bryter mot forumets regler så tar jag ställning till varje enskilt fall. Visst, historiskt kanske jag varit lite för snäll men ska försöka bättra mig. Jag har haft en betydligt högre toleransnivå när det varit pajkastning åt mer än ett håll men kanske ska bli hårdare på detta.

Hoppar över att skriva om enskilda fall här, ni som varit inblandade vet redan om det samt att de allra flesta sköter sig utmärkt.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

• Undrar bara om den där regeln kommer att påverka fisket på nåt sätt över huvud taget då de flesta inte verkar dräpa sina fiskar ändå.
        Skitfiske då!!!

Kommentera

• Totalt meningslöst om detta slår igenom, eftersom det inte kommer hjälpa gäddan ett skvatt. Snarare kommer det klinga bättre i kassan hos vissa.

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
          Bortsett från tråden. Jag ser framemot att träffa dig på sportfiskemässan i Kista...
          Vilken dag ska du dit?

Kommentera

• Jo Tervo, gäddor "dräps" och andra arter också. Men jag tycker att rätten att ta en eller några matfiskar skall finnas kvar utan att bli stenkastad eller något annat straff av de "troende". En fångstbegränsning är bara bra, sedan är ett fönsterutag kanske rätt väg för att för mer fisk i skärgårdarna, Låt oss testa det och se vad som händer. Och innan det blir en lag så informera folk på ett mänskligt sätt istället för att kalla dem idioter eller mongon och allt vad jag läst om i detta forum.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

• Ibland blir man mörkrädd för just det du skriver, alla dessa kommentarer som kläcks bara för att man kanske tycker att gädda är gott. Samtidigt som man hellre äter självbonkad fisk istället för att äta trålat.

Jag anser det vara mer moralrätt att äta självfångad fisk än att köpa trålad fisk.
              Skitfiske då!!!

Kommentera

• Hmmm Trevo, Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Kommentera

• Lite off-topic men;

Att äta egenfångad fisk är osmakligt anser jag. Hellre går jag till butiken och köper fisk då det är fräschare. Inte vill jag trycka i mig min hobby.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                    Hmmm Trevo, Jag förstår inte riktigt vad du menar.
                    Tänkte mest på att istället för att tycka illa om folk som kanske bonkar sin fisk "gädda i det här sammanhanget" så borde man se fördelarna med att inte stödja trålad fisk.

Jag ser inte det dåliga i att äta självfångat, det jag menade.

Oj, hoppas inte nån tar illa upp nu bara.

MVH Tervo
                    Skitfiske då!!!

Kommentera

• Halle. Smart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 098 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art