nya gäddregler? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nya gäddregler?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av stor_stenen Visa inlägg
    helt jävla sjukt ska dom ta all frihet från fiskarna nu då. borde istället uppmuntra fiskare att använda sunt förnuft

jävla idioter som tror dom kan bestämma
    problemet är väl det stora antalet fiskare som saknar sunt förnuft. ditt eget uttalande får mig att tro att du tillhör den skaran. för övrigt tror inte fiskeriverket att de kan bestämma; de bestämmer.
    Senast ändrad av tuben; 2009-03-10, 08:51.
    http://fkbatong.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av tuben Visa inlägg
      problemet är väl det stora antalet fiskar som saknar sunt förnuft. ditt eget uttalande får mig att tro att du tillhör den skaran. för övrigt tror inte fiskeriverket att de kan bestämma; de bestämmer.
      snart får väl inte en liten grabb på 10år meta abborre från en brygga ostört för nån jävel som säger att han gör ont. nä dom jävlarna som gör ont drar upp tonvis me fisk och tjänar massa jävla pengar på de

sedan kan jag inte tro att de finns så mycke folk som bara drar hem fisk för att kasta bort den, finns rötägg överallt men de är inge hot

Kommentera

helt jävla sjukt ska dom ta all frihet från fiskarna nu då. borde istället uppmuntra fiskare att använda sunt förnuft

jävla idioter som tror dom kan bestämma
        Tycker nog vi har ganska stor frihet iallafall här i sverige med fritt fiske i Östersjön och de stora sjöarna. Givetvis kan man väl tycka att sunt förnuft borde räcka, men det är väl inget konstigt med en fångstbegränsning samt mini och maxmått?

Kommentera

snart får väl inte en liten grabb på 10år meta abborre från en brygga ostört för nån jävel som säger att han gör ont. nä dom jävlarna som gör ont drar upp tonvis me fisk och tjänar massa jävla pengar på de

sedan kan jag inte tro att de finns så mycke folk som bara drar hem fisk för att kasta bort den, finns rötägg överallt men de är inge hot
          nu drar ju inte metande smågrabbar så ofta gäddor över 75 centimeter... varför gnäller du på ett utmärkt utformat förslag? om det genomförs och efterlevs är det det bästa som hänt svenskt gäddfiske. ever!
          http://fkbatong.blogspot.com

Kommentera

Sjukt vettigt förslag, fast för min del hade de gärna fått begränsa sig till en gädda per dag som är mellan 50 - 70 cm. Frågan är hur nätfiskarna kommer att följa detta, samt hur det skall kontrolleras?

Kommentera

Ursprungligen postat av tuben Visa inlägg
              artikeln i DN är betydligt mer omfattande, men jag har tyvärr inte hittat den publicerad på nätet...
              OK, fan va flummigt det börjar bli i media. Ett inslag på SVT som rullar om och om igen på morgonen som inte har saklig grund.

De toppade det hela med att spela en Tomas Ledin låt "du kan lita på mig(ja e inte bankdirektör)" innan ett inslag om Swedbank. Penibelt, vilka Jävla lirare .

/oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

jamen just det att de är en regel så kränker det på min frihet tycker jag, även om jag inte vill dräpa en gädda på 20cm så ska jag få göra det om jag vill. herregud gäddan är en allemansfisk och jag hoppas den förblir det

Kommentera

Det här är ett helt suveränt förslag! Åtminstone som en början, det tokiga är som vanligt att yrkesfiskare inte verkar omfattas av förslaget vilket förstås är befängt. Men det kan kanske ha effekt på de omtalade "frysfiskarna" som enligt uppgift tar hem mängder med gäddor när de är vid Smålandskusten på semester.

Kommentera

jamen just det att de är en regel så kränker det på min frihet tycker jag, även om jag inte vill dräpa en gädda på 20cm så ska jag få göra det om jag vill. herregud gäddan är en allemansfisk och jag hoppas den förblir det
                    "Allemansfisk"? Och varför ska du ha ihjäl en gädda på 20 cm? Det är ju uppenbarligen på grund av såna som dig som det krävs hårdare regler.

Kommentera

Jag tycker det är väldigt bra att införa dessa begränsningar samt fiskeförbud under lektider i vissa stora vikar.( Kanske lite synd om det är ens favoritvik) men man får tänka på framtiden också! Jag tycker det vore skitbra om detta gick igenom.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 961 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art