Efterlyser bild på rekord borrar!!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efterlyser bild på rekord borrar!!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ska fixa en bild på en 3kilos,men de tar nog april ut för dom e svåra att fånga

Kommentera

finns en uppstoppad 3.5 kilos abborre i en fiskeaffär i Östersund. Dock har jag glömt namnet

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        Har för mig även den andra vägde över 3. Båda tagna i Hällers Myr. Om inte den vägde över 3 var det strax under. Den andra togs av Per Erik Jacobssen. "pecka". Båda togs på pimpel.
        Leif Krause 2875 modern tid. Den enda enligt mej riktigt dokumenterad borre över 2800gram. 3175gram/50 cm enligt bild. Måste varit grymt FET för att pressa vågen till 3175...
        Googla Leif krause så hittar du bild på bla 2875.
        Tobbe.J

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
          Nääe men bild fanns på den i Fj om jag inte minns fel.Ingen uppgift om ännu en sportfiskad borre från hällers myr över 3 kg vad jag vet...annat än.. det togs det en vill jag minnas, enligt uppgift en borre på 76 cm under provfiske C&r...Tydligen såg isen ut som en scheitzerwerost efter det..Den återfanns aldrig...

Kan tillägga att Hällers myr var ett extremt exempel.. en nyligen uppdämt bäck, enormt frigörande av näringsämnen, borrarna badade i käk..= extrem tillväxt..Uppdämd 12 år tidigare om jag inte minns fel..
          67 cm var väl abborren dom fick i nät under provfisket, som dom släppte tillbaka. Men man vet ju inte hur noga dom mätte iför sig. Sinnessjukt stort

Kommentera

Ursprungligen postat av _bagarn_ Visa inlägg
            67 cm var väl abborren dom fick i nät under provfisket, som dom släppte tillbaka. Men man vet ju inte hur noga dom mätte iför sig. Sinnessjukt stort
            Möjligt att du har rätt?..och att jag minns fel. Minns att jag reagerade på den abnorma längden, längre än vad jag trodde någon borre kunde bli..Nå den återfångades aldrig..

Kommentera

2.8kg
              55cm

Kommentera

Ursprungligen postat av simzeck Visa inlägg
                finns en uppstoppad 3.5 kilos abborre i en fiskeaffär i Östersund. Dock har jag glömt namnet
                Jag har sett den också, helt sjukt stor . Jag kommer heller inte ihåg namnet, men jag kommer ihåg att det var en sportaffär som hade et litet utbud av fiskegrejer. Låg som sagt i Östersund nära apoteket (vet ej om det finns flera).
                --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Ursprungligen postat av simzeck Visa inlägg
                  Jag var där av en slump idag! butiken heter Landbys fiskeservice.
                  Den monterade abborren på 3,5kg är den som hittades död i hällersmyr - fick tag i en tumstock och mätte den till klart under 50cm. (47-48)
                  Nu var den monterad med spretande fenor och lite lätt böjd, med den kan inte ha varit mer än ca 50cm?

Visst var den fet men 3,5kg kändes som väl häftigt ?
                  (tog en bild med mobilen, men vet ej hur man får in den i datorn)

Var mer imponerad av en monterad gädda på 17,0 och ca125cm

Kommentera

här är en bild på en riktigt stoor borre: http://www.fishingfury.com/categorie...species/perch/
                    [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 303 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art